باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

ارزان ترین روش های باربری بین شهری

از جمله خدمات شرکت‌های باربری، حمل کالا از یک شهر به شهری دیگر است. خدمات باربری بین شهری با استفاده از انواع وانت، کامیون، کامیونت و تریلی ارائه می‌شود. بهترین روش برای دریافت این خدمات، مراجعه به شرکت‌های حمل و نقل معتبر و باتجربه است که علاوه بر تضمین کیفیت حمل بار، کمترین تعرفه را برای آن اعمال می‌کنند. باربری بین شهری به دلیل افزایش مسافت حمل بار و نیاز به خدمات تخصصی باید با دقت بیشتری انجام شود. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع روش‌ها و خدمات باربری بین شهری و روش های کاهش هزینه های حمل و نقل آشنا کنیم.

هر ماشینی،هر باری، فقط با یک تماس

باربری بین شهری چیست؟

خدمات حمل و نقل به طور کلی به دو دسته باربری درون شهری و بین شهری تقسیم می‌شوند. خدمات باربری درون شهری به حمل و نقل کالا در مناطق مختلف داخل یک شهر محدود می‌شود. در حالی که باربری بین شهری به خدمات حمل کالا از یک شهر به شهر دیگر، اطلاق می‌شود. بالطبع هزینه خدمات باربری بین شهری از درون شهریربیشتر است.

مراحل باربری بین شهری

خدمات باربری بین شهری به طور کلی در چهار دسته قرار می‌گیرند:

کارشناسی اولیه برای تعیین وسیله مناسب حمل بار

قبل از هرگونه اقدامی برای رزرو وسیله حمل و نقل کالا، باید خودرو مناسب براساس وزن، حجم و نوع بار تعیین شود. برای این کار لازم است تا یک کارشناس از شرکت باربری با سابقه درخشان و مطمئن، به محل انبار کالا اعزام شود. کارشناس اعزامی پس از بررسی‌های لازم، می‌تواند بهترین وسیله برای باربری را مشخص کند. سپس می‌توان جهت رزرو نوبت برای دریافت خدمات حمل بار اقدام کرد.

بارگیری

پس از مشخص شدن زمان حمل و نقل، کارگران برای بارگیری وسایل به محل اعزام می‌شوند. قرار دادن بار در خودرو توسط افراد حرفه‌ای، احتمال آسیب دیدن وسایل را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین هرچه تعداد کارگران بیشتر باشد، سرعت بارگیری افزایش می‌یابد.  در چینش وسایل درون خودرو، باید دقت کرد که حداکثر استفاده از فضای مورد نظر به عمل آید. همچنین باید از اعمال فشار زیاد که منجر به آسیب دیدن وسایل می‌شود، خودداری کرد.

حمل بار به مقصد

پس از بارگیری، نوبت به حمل بار می‌رسد که بهتر است توسط یک راننده مجرب و محتاط صورت گیرد تا بار در اسرع وقت به سلامت به مقصد برسد. راننده خودروی حمل بار باید ایمنی وسایل را در نظر بگیرد و به گونه‌ای رانندگی کند که خسارتی به بار وارد نشود. شرکت باربری سپاهان با بهره گیری از رانندگان حرفه‌ای یکی از بهترین ارائه دهندگان خدمات باربری بین شهری است که سلامت و کیفیت حمل بار مشتریان خود را تضمین می‌کند.

تخلیه بار

پس از رسیدن بار به مقصد، نوبت به تخلیه بار از خودرو می‌رسد. در حین تخلیه بار، بهتر است یک کارگر در قسمت خروجی بار بایستد و بارها را بین سایر کارگران حمل بار تقسیم کند تا فرآیند در اسرع وقت انجام شود. بالطبع هرچه تعداد کارگران بیشتر باشد، فرآیند تخلیه بار با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

باربری بین شهری
شرکت باربری سپاهان – باربری بین شهری

خدمات متنوع باربری بین شهری

آگاهی از خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های باربری معتبر، می‌تواند در انتخاب ارزان‌ترین روش‌های باربری بین شهری کمک کننده باشد. برخی از مهم‌ترین خدمات شرکت‌های باربری بین شهری عبارتند از:

تعیین هزینه حمل بار

کارشناسان باتجربه شرکت‌های حمل و نقل، با در نظر گرفتن شرایط بار و فاکتورهای موثر بر هزینه حمل بار، به صورت کاملا شفاف قیمت حمل و نقل بین شهری را به صاحب بار اعلام می‌کنند. این قیمت کارشناسی شده و تا انتهای تحویل بار در مقصد تغییری نمی‌کند.

انتقال بار به صورت هم زمان

گاهی صاحبان بار، قصد حمل بار به چند منطقه جغرافیایی مختلف را دارند. در این صورت شرکت باربری می‌تواند حمل بارها را با یک سرویس، در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهد. در این صورت هزینه‌های حمل و نقل بین شهری نیز به طور قابل توجهی کاهش می‌یابند.

استفاده از خودروی مناسب باربری بین شهری

یکی از تفاوت‌های حمل بار درون شهری و بین شهری، نوع خودروی مناسب باربری است. برای باربری درون شهری معمولا از ماشین‌های سبک و نیمه سنگین مانند وانت پراید، وانت پیکان و وانت نیسان استفاده می‌شود. زیرا مسیرهای داخل شهر، هموارتر هستند و زمان جابه جایی معمولا محدود است.

در باربری بین شهری معمولا از ماشین‌های سنگین با قدرت بالا که قادر به پیمودن مسافت‌های طولا نی هستند، استفاده می‌شود. این ماشین‌ها شامل انواع وانت نیسان، کامیون، خاور و تریلی می‌شوند. در این میان حمل و نقل با کامیون و خاور کاربرد بیشتری در باربری‌های بین شهری دارد و حتی برای حمل درون شهری بارهای حجیم نیز استفاده می‌شوند.

ردیابی مسیر حمل بار

شرکت‌های باربری بین شهری معتبر با ردیابی مسیر حمل بار، صاحبان بار را از سلامت بار در هرلحظه، آگاه می‌کنند و اطمینان می‌دهند که حمل ونقل طبق برنامه از قبل مشخص شده، صورت گیرد.

استفاده از رانندگان مجرب

شرکت‌های باربری بین شهری معتبر، معمولا به طیف وسیعی از رانندگان باتجربه اتحادیه، دسترسی دارند که می‌توانند بهترین رانندگان را باقیمت منصفانه برای مشتریان خود، استخدام کنند. شرکت باربری سپاهان به کمک بهترین رانندگان توانسته شرایطی امن و مطمئن برای حمل بارهای بین شهری، ایجاد کند.

اسباب کشی بین شهری

طولانی شدن اسباب کشی نه تنها هزینه‌های حمل و نقل را افزایش می‌دهد، بلکه باعث ایجاد اختلال در زمان بندی کار می‌شود. شرکت باربری سپاهان با مدیریت موثر زمان، قادر است بهترین خدمات حمل بار را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه ارائه دهد.

عوامل موثر بر هزینه خدمات باربری بین شهری

تعرفه حمل بار بین شهری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. قیمت‌ها براساس مسافت، تجربه راننده، شرایط آب و هوایی و مسیر حمل نقل متفاوت است.  درواقع حمل و نقل کالاهای مشابه، هزینه یکسانی ندارد. بلکه شرکت‌های باربری با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف، براساس فرمول‌های مشخصی هزینه حمل بار را تخمین زده و راهکارهای موثر برای کاهش قیمت را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. برخی از فاکتورهای موثر بر هزینه حمل و نقل بین شهری عبارتند از:

  • تعرفه اتحادیه باربری بین شهری در شهرهای مختلف، فرق می‌کند. این تعرفه معمولا در شهرهای پرترافیک و بزرگی مانند تهران بیشتر است.
  • از جمله عوامل موثر بر هزینه باربری بین شهری، بعد مسافت است. هرچه مسافت حمل بار بیشتر باشد، هزینه باربری نیز افزایش خواهد یافت.
  • وزن، حجم و ارزش محموله از دیگر عوامل موثر بر هزینه حمل بار هستند. بارهای گران قیمت با وزن و حجم بیشتر هزینه حمل بالاتری دارند.
  • نوع خودروی حمل بار از دیگر فاکتورهای موثر است که هرچه سنگین‌تر باشد، تعرفه حمل بار آن بیشتر است. استفاده از خودروهای کم مصرف برای باربری در کاهش هزینه سوخت موثر است. انواع وانت بار ارزان ترین وسیله حمل و نقل هستند. اما انتخاب وسیله مناسب باید براساس میزان بار صورت گیرد. زیرا اگر خودرویی مجبور به طی کردن چندباره مسافت بین مبدا و مقصد باشد، باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت شود.
  • شرایط آب و هوایی از دیگر عوامل موثر بر هزینه باربری بین شهری است. در فصل‌های پر بارش و شرایط آب و هوایی نامساعد، معمولا تعرفه‌های حمل بار بیشتر است. اکثر افراد ترجیح می دهند، جا به جایی را در فصل تابستان انجام دهند و به همین دلیل تعرفه های حمل بار در این فصل بیشتر است. همچنین حمل بار در ساعات پرتردد و پرترافیک، زمان بر بوده و منجر به افزایش هزینه می شود.
  • هرچه تعداد کارگران حمل بار بیشتر باشد، هزینه باربری افزایش می یابد. اشتباه رایجی که برخی افراد مرتکب می‌شوند این است که برای کاهش هزینه های باربری، تعداد کمتری کارگر استخدام می کنند. این کار نه تنها باعث خستگی بیش از حد کارگران می شود، بلکه منجر به افزایش مدت زمان بارگیری شده و هزینه ها را افزایش می دهد. بنابراین بهترین روش، استفاده از تعداد مناسبی کارگر برای حمل بار است.
باربری بین شهری
شرکت باربری سپاهان – باربری بین شهری

ارائه ارزان‌ترین روش‌های حمل بار در مجموعه باربری سپاهان

همه شرکت ها در پی کاهش هزینه ها و افزایش راندمان هستند. شرکت های باربری نیز از این امر مستثنی نیستند. مهم ترین هزینه های سیستم حمل و نقل شامل هزینه سوخت، نیروی انسانی و نگهداری وسایل باربری است. مدیران شرکت های باربری همواره در پی کاهش این هزینه ها با حفظ کیفیت کار هستند. برخی فاکتورهای موثر بر کاهش هزینه باربری بین شهری عبارتند از:

  • کاهش اندازه ناوگان باربری با حذف وسایل حمل و نقل اضافی، می تواند در کاهش هزینه سوخت و نگهداری خودروهای حمل بار موثر باشد. نگهداری خودروها از طریق بازرسی اصولی و تعمیر منظم مانع از خرابی آنها می شود و عمر مفید خودرو را افزایش دهد. این امر در کاهش هزینه های باربری تاثیر به سزایی دارد.
  • نظارت بر رانندگان و تشویق رانندگی ایمن، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، خطر تصادف را نیز کم کرده و منجر به کاهش هزینه های باربری بین شهری می شود.
  •  نظارت بر عملکرد ناوگان باربری و بهبود آن با استفاده از سیستم های مدیریت ناوگان، به مدیران شرکت کمک می کنند براساس داده های واقعی تصمیم گیری کنند. این سیستم ها گزارش های کاملی از هزینه های شرکت در اختیار مدیران قرار می دهند تا بتوانند هزینه ها را بهتر کنترل کنند.

شرکت حمل و نقل سپاهان با ارئه تعرفه‌های مناسب و برخورداری از کارکنان مجرب، وقت شناسی و خودروهای متنوع حمل بار توانسته به عنوان یکی از بهترین باربری‌های بین شهری در اصفهان فعالیت کند. تخصص و تجربه کارکنان مجموعه باربری سپاهان، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده است. شما نیز می‌توانید جهت دریافت خدمات این مجموعه با مشاوران شرکت تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا برای استفاده از خدمات باربری بین شهری نیاز به رزرو نوبت است؟

بله، جهت رزرو نوبت باربری بین شهری بهتر است با مشاوران شرکت حمل بار سپاهان تماس بگیرید.

آیا ماشین‌های سبک برای باربری بین شهری مناسبند؟

هرچند گاهی از ماشین‌های سبک برای حمل وسایل کم وزن در مسافت‌های کوتاه بین شهری استفاده می‌شود. ولی به طور کلی این کار منطقی نیست و برای باربری در مسافت‌های طولانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

هزینه حمل بار بین شهری براساس چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟

عوامل مختلفی مانند مسافت، زمان، شرایط آب و هوایی، وزن، حجم و ارزش محموله، نوع ماشین حمل بار و… در تعرفه باربری بین شهری موثرند.

آیا برای حمل مواد غذایی نیز می‌توان از خدمات باربری بین شهری استفاده کرد؟ 

بله، معمولا از ماشین‌های یخچال دار برای حمل مواد غذایی استفاده می‌شود.

چگونه می‌توان از خسارات ناشی از آسیب‌های احتمالی بار در باربری‌های بین شهری در امان ماند؟

شرکت‌های باربری معتبر معمولا خدماتی نظیر بیمه باربری را به مشتریان خود ارائه می‌دهند تا از بار آنها در مقابل خسارات احتمالی محافظت کنند.