باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

باربری با تریلی در سراسر کشور و فرامرزها

باربری با تریلی از جمله خدمات ناوگان حمل و نقل سنگین است. تریلی ها معمولا برای جا به جایی بارهای خیلی سنگین استفاده می شوند. تریلی کفی، چادردار، بغل دار و کمرشکن از انواع کاربردی این خودرو برای حمل بارهای سنگین هستند که تفاوت هایی با هم دارند. باربری با تریلی و حمل بار با کامیون از جمله خدمات ارئه شده توسط شرکت باربری سپاهان برای جا به جایی بارهای سنگین است که با ارئه بیمه نامه و بارنامه معتبر صورت می گیرد. اگر قصد باربری با تریلی در سراسر کشور و فرامرزها را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم در این زمینه، در اختیار شما قرار گیرد.

هر ماشینی،هر باری، فقط با یک تماس

باربری با تریلی هجده چرخ

تریلی هجده چرخ از جمله خودروهای پرکاربرد در حمل بارهای فوق سنگین شهری و بین شهری به حساب می آید. این خودرو در انواع کفی، لبه دار، چادری و ترانزیت موجود است. ظرفیت حمل بار هجده چرخ ها از ۲۲ تا ۲۳ تن بار متغیر است. نوع بار قابل حمل توسط هر تریلی براساس نوع کشنده آن تعیین می شود. ظرفیت بار، نوع و اندازه تریلی ها متفاوت است و به همین دلیل نیازهای مختلفی را پشتیبانی می کنند.

باربری با تریلی کفی

کفی ها ساده ترین نوع کشنده هستند که از چوب چند لایه ضدآب ساخته شده و روکش مخصوصی دارد و با ورقه های محکم فلزی از جنس فولاد پوشانده می شوند. این کشنده ها دارای اتاق نیستند و به دلیل استحکام بالایی که دارند برای حمل بارهای سنگین مناسب هستند. مهم ترین نکته در استفاده از کفی ها این است که بارگیری باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی بار را بر روی کفی مهار کرد.

تریلی کفی تنها وسیله کاربردی برای حمل و جا به جایی آهن آلاتی با وزن بالا و طول زیاد مانند میلگرد و تیرآهن است.

تریلی های کفی دارای شیب خاصی هستند که بار را به درون خودرو هدایت می کند. همچنین مجهز به سیستم هشدار نشت، قفل اضطراری و اطفاء حریق هستند که سلامت بار را تضمین می کند.

این خودرو فاقد دیواره بوده و برای حمل بارهای ترافیکی بزرگ تر از حد استاندارد مانند ماشین آلات راهسازی و خودروهای سنگین کاربرد دارند.

به طور کلی تریلی های کفی برای حمل بارهای با ارتفاع غیراستاندارد، بارهای پالت شده، کانتینرها، اجسام سنگین و طویل مانند میلگرد و تیرآهن، ماشین های سنگین مانند کامیون و تجهیزات راهسازی استفاده می شود. اما به دلیل اینکه فاقد دیواره هستند برای حمل هر نوع باری مناسب نیستند و امکان ریزش بار وجود دارد.

رانندگی با تریلی کفی مستلزم مهارت بسیار بالایی است و در صورت عدم تجربه کافی راننده، خودرو متحمل خسارت سنگینی خواهد شد.

شرکت های داف، ولوو، اسکانیا و دانگ فنگ مطرح ترین شرکت های تولیدکننده این نوع تریلی هستند که از انواع تکنولوژی در ساخت آن استفاده می کنند.

باربری با تریلی
شرکت باربری سپاهان – باربری با تریلی

باربری با تریلی بغلدار

در ناوگان حمل و نقل زمینی از تریلی های بغلدار برای حمل بارهای سنگین مانند تجهیزات کشاورزی و صنعتی، کانتینرها و بارهای فله ای استفاده می شود. این تریلی ها ظرفیت حمل بار تا ۴۵ الی ۶۳ تن را دارا می باشند.

تریلی های بغلدار مانند تریلی های کفی از جنس کشنده های مقاوم تشکیل شده از چوب و فولاد هستند. با این تفاوت که در اطراف کفی، دیواره های فلزی متحرکی قرار گرفته است. این دیواره ها در هنگام بارگیری به منظور سهولت کار، باز شده و پس از بارگیری به منظور مهار بار، بسته می شوند. این دیواره های متحرکی نه تنها فرآیند بارگیری و تخلیه بار را راحت می کنند، بلکه از برخورد اجسام خارجی به محموله مانند سنگ در حین حرکت جلوگیری کرده و سلامت بار را تضمین می کنند.

تریلی های بغلدار برای حمل بارهای فوق سنگین که جا به جایی آنها به جرثقیل و لیفتراک نیاز دارد، گزینه بسیار مناسبی هستند. زیرا از یک طرف، سقف ندارند و از طرف دیگر دیواره های متحرکی دارند که در هنگام بارگیری، قابل باز شدن هستند.

به طور کلی می توان گفت مزایای باربری با تریلی بغلدار عبارت است از:

  • کمک به بارگیری و تخلیه بار راحت
  • تضمین سلامت محموله در حین بارگیری و تخلیه
  • تضمین سلامت محموله در حین حرکت
  • محافظت از بار در شرایط نامساعد محیطی

تریلی های بغلدار معمولا برای جا به جایی انواع محصولات کشاورزی، ماشین آلات صنعتی و کشاورزی، تجهیزات پالایشگاهی، زغال سنگ، خاک های معدنی، مواد پودری و تجهیزات بسته بندی کاربرد دارند.

باربری با تریلی ترانزیت

تریلی های ترانزیت برخلاف تریلی های کفی و بغلدار، مسقف هستند. این کشنده ها که به تریلی چادری نیز معروفند، اتاقی مستحکم و مقاوم دارند که از بار در مقابل ضربه و رطوبت محافظت می کند. بنابراین برای حمل بارهای حساس مناسب هستند. این خودرو ها ظرفیت حمل بار تا ۲۲ تن را دارند. اما برای بارگیری با لیفتراک و جرثقیل مناسب نیستند.

تریلی های ترانزیت یا چادری در انواع مسقف، بغل کشویی و بغل ثابت وجود دارند. سرعت بارگیری و تخلیه در تریلی های بغل کشویی و مسقف بالاتر است.

از مهم ترین کاربردهای تریلی ترانزیت می توان به حمل بارهای صادراتی اشاره کرد که در مقادیر بالا در وزن های سنگین به کشورهای خارجی ارسال می شوند.

تریلی های ترانزیتی برای اینکه اجازه تردد در جاده های مواصلاتی بین کشورها را داشته باشند، باید از شرایط خاصی برخوردار باشند. حمل کالا به خارج از مرزهای کشور، تنها تابع قوانین داخلی نیست بلکه شامل قوانین بین المللی و کشور مقصد نیز می شود. به طور کلی تریلی های ترانزیت باید از قوانین کشور مبدا، مقصد و بین المللی تبعیت کنند و در صورت عدم پیروی از این قوانین به کشور مبدا بازگردانده می شوند.

به عنوان مثال بارنامه معتبر، پلاک بین المللی، بیمه نامه بین المللی، گواهی بین المللی، پاسپورت و ویزای معتبر برای راننده از جمله شرایط لازم برای تردد در جاده های خارج از کشور هستند که تریلی ترانزیت باید از آن برخوردار باشد.

باربری با تریلی
شرکت باربری سپاهان – باربری با تریلی

باربری با تریلی کمرشکن

تریلی های کمرشکن معمولا در مسیرهای معمولی به ندرت دیده می شوند. طول این تریلی ها گاهی از ده متر نیز تجاوز می کند. از سوی دیگر سنگینی این خودرو و وزن بسیار بالای بار آن، منجر به کاهش سرعت خودرو می شود. به همین دلیل حضور چنین خودرویی در خیابان های عمومی، تردد را برای سایر خودروها با مشکل مواجه می سازد و معمولا در خیابان ها دیده نمی شود.

 این کشنده ها از نظر ظاهری شباهت زیادی به تریلی های کفی دارند. با این تفاوت که کفی آنها صاف و یکنواخت نبوده، بلکه ناهموار است. کفی تریلی های کمربند معمولا در بخش عقب، فاصله کمتری از سطح زمین دارد. این قسمت، اغلب برای بارگیری کالاهایی با ارتفاع بیشتر، مناسب است.

این خودروها بسته به تعداد محورهایشان، ظرفیت حمل بار تا ۱۶ الی ۳۶ تن را دارند و جا به جایی بارهای خیلی سنگین و حجیم توسط آنها به راحتی صورت می گیرد.

تریلی کمرشکن شامل دو بخش تراکتور و تریلی است. تراکتور درواقع همان اتاق کابین بوده و تریای قسمت است که محموله بر روی آن قرار می گیرد.

قسمت جلویی یا تراکتور بر روی چهار چرخ سوار شده و به همین دلیل قابلیت حرکتی بسیار بالایی دارد. چون هر چهار چرخ به صورت مجزا حرکت می کنند، امکان تردد در معادن و مسیرهای صعب العبور را دارند.

انواع تریلی کمرشکن براساس فاکتورهای مختلف، وجود دارد. این خودروها براساس عواملی همچون تعداد محور، طول، عرض، وزن، تعداد و سایز لاستیک با یکدیگر تفاوت دارند.

از جمله فاکتورهای موثر در نوع تریلی کمرشکن، وزن و حجم بار است. بارهای سنگین و حجیم به کمک کمرشکن های با طول و چرخ های بیشتر جابه جا می شود. تقسیم وزن بار بر روی کفی های بطویل تر، از اعمال فشار بر روی موتور خودرو می کاهد. از سوی دیگر افزایش تعداد و سایز لاستیک های کفی، تحمل فشار توسط آنها را افزایش داده و احتمال پارگی و ترکیدگی آنها را کاهش می دهد.

باربری با تریلی یخچالی

تریلی های یخچالی مجهز به سیستم های سردکننده بوده که قادر است دما را از منفی ۴۰ تا مثبت ۲۵ درجه سانتیگراد، تغییر دهد. این خودروها برای حمل بارهای فاسدشدنی مانند مواد غذایی و دارویی مناسب هستند.

باربری با تریلی کمپرسی

تریلی های کمپرسی، خودروهای سنگینی هستند که امکان جابجایی اتاق بار آنها به کمک جک بالابر وجود دارد. این تریلی ها نقش مهمی در حمل انواع مواد معدنی دارند و بهترین گزینه برای پروژه های ساختمان به حساب می آیند.

باربری با تریلی تانکر

تانکرها از انواع تریلی برای حمل سوخت و مایعات به حساب می آیند. جنس بدنه تانکرها براساس نوع بار متفاوت بوده و معمولا از آلومینیم، استیل و فولاد ساخته شده است.

باربری با تریلی بونکر

بونکرها دارای مخزنی به شکل استوانه هستند که در آنها بارگیری به شکل ثقلی و تخلیه بار به شکل هوای فشرده است. این مخزن به شکل خاصی طراحی شده و مجهز به شیرآلات و لوله کشی می باشد و بهترین گزینه برای جابجایی محموله های جامد فله است.

باربری با تریلی در شرکت باربری سپاهان

نوع واحدتناژطولعرضارتفاع
تریلی هجده چرخ کمپرسی22 تن11 متر2.2 متر
تریلی هجده چرخ لبه دار بغل دار22 تن12.2 متر2.45 متر1.7 متر
تریلی هجده چرخ ترانزیت چادری22 تن12.2 متر2.45 متر2.7 متر
تریلی هجده چرخ ترانزیت یخچالی22 تن
تریلی هجده چرخ کفی22 تن12.2 متر2.45 متر1.6 متر
تریلی هجده چرخ کانتین آهنی (40 فوت)16 تن12.2 متر2.45 متر1.7 متر
تریلی هجده چرخ کانتین آهنی (40 فوت)19 تن12.2 متر2.45 متر
کمرشکن 4 محور (با محورهای کشنده جمعا 7 محور)38 تن11 متر3 متر
کمرشکن 11 محور 55 تن11 متر3 متر
کمرشکن16-36 تن8-18 متر2.6 متر
بوژی96 تنقابل تغییر3 متر

هزینه باربری با تریلی

هزینه حمل بار با تریلی نرخ ثابت و مشخصی ندارد و معمولا براساس مذاکره و توافق تعیین می شود. باربری با تریلی از جمله خدمات حمل و نقل تخصصی است و باید قبل از هرگونه اقدامی با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت شود تا مناسب ترین نوع خودرو براساس وزن و حجم بار، پیشنهاد گردد.

معمولا چند ساعت قبل از بارگیری لازم است کلیه اطلاعات در مورد بار، زمان بارگیری و مکان انتقال بار در اختیار کارشناسان شرکت باربری سپاهان قرار گیرد. کارشناسان شرکت براساس فاکتورهای مختلفی همچون نوع بار، نوع تریلی لازم برای حمل محموله، فاصله بین مبدا تا مقصد، بیمه بار، تعداد کارگر لازم برای حمل بار و … هزینه حمل بار با تریلی را مشخص کرده و قیمتی منصفانه به مشتریان ارائه می دهند.

منبع: https://en.wikipedia.org