باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

حمل بار با وانت مزدا

وانت بارها یکی از پرطرفدارترین خودروها برای حمل بار هستند، زیرا هزینه باربری توسط آنها نسبت به خودروهای بزرگ تری مانند خاور، کامیونت، کامیون و تریلی کمتر است. وانت ها پس از نیسان بهترین گزینه برای حمل بار درون شهری محسوب می شوند. تنها محدودیت وانت ها در ظرفیت حمل بار توسط آنهاست. وانت مزدا یکی از انواع خودروهای باربری است که مزایایی منحصر به فردی دارد. هدف اصلی ما در این مطلب معرفی این خودرو و پرداختن به مزایای حمل بار با وانت مزدا می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید …

هر ماشینی،هر باری، فقط با یک تماس

معرفی خودروی وانت مزدا

وانت مزدا از سال ۱۹۶۱ توسط شرکت ژاپنی مزدا وارد بازار شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۶ ادامه یافت. این خودرو طی شش نسل به دست مشتریان در سراسر دنیا رسید. وانت مزدا علاوه بر ژاپن در کلمبیا نیز مونتاژ می شد و نسل چهارم آن تحت عنوان وانت مزدا در ایران شناخته شد. مزدا خودرویی با ابعاد کوچک است و حمل بار با وانت مزدا همچون وانت نیسان در صنعت حمل و نقل و باربری درون شهری نقش مهمی ایفا می کند.

طول وانت مزدا ۴.۸۲ متر؛ عرض آن ۱.۶۲ متر و ارتفاع آن ۱.۵۶ متر است. این خودرو بدون بار، دارای وزن ۱۲۵۰ کیلوگرم می باشد و قادر به حمل بار با حداکثر وزن یک تن است. بنابراین حداکثر وزن خودرو به همراه بار، 2250 کیلوگرم خواهد بود. همچنین اتاق بار خودرو با طول ۲.۱۹ متر، عرض ۱.۴۳ متر و ارتفاع ۰.۴۱ متر ظرفیت حمل اسباب و اثاثیه و بارهای سبک و کم حجم را دارا می باشد.

مزایای حمل بار با وانت مزدا

این روزها خدمات حمل بار درون شهری بیشتر شامل اسباب کشی و جا به جایی بارهای سبک تا متوسط می شود. خودروهای متنوعی توسط شرکت های باربری به مشتریان پیشنهاد می شود که براساس نوع بار، حجم و وزن آن می توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. وانت ها از جمله خودروهای پرکاربرد برای باربری درون شهری هستند که از آن میان می توان به وانت مزدا اشاره کرد.

وانت مزدای باچادر و بی چادر اغلب وسیله ای مناسب برای اثاث کشی، جابه‌جایی بارهای سبک، انواع مواد غذایی، میوه و تره‌بار است. حمل بار با وانت مزدا به دلیل ابعاد کوچک این خودرو، روشی مناسب برای باربری درون شهری محسوب می شود و قادر است تا یک تن بار را بدون هیچگونه مشکلی جا به جا کند.

ابعاد کوچک این خودرو، باعث شده در شهرهای شلوغ و پرترافیک بتوانند راحت تر و در زمان کمتری بار را به مقصد برسانند. به طور کلی می توان گفت که وانت بارها نسبت به ماشین های سنگینی مانند کامیونت، تریلی و خاور دارای مزایای منحصر به فردی هستند. از جمله مزایای حمل بار با وانت مزدا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان تردد در خیابان ها و کوچه های تنگ و باریک
  • عدم محدودیت تردد در شهرهای شلوغ و پرترافیک
  • مناسب برای حمل بار درون شهری
  • امکان استفاده به صورت بدون چادر و باچادر
  • مجهز به یخچال و مناسب برای حمل انواع مواد غذایی و دارویی
  • هزینه حمل و نقل کمتر نسبت به ماشین های سنگین

قیمت حمل بار با وانت مزدا

حمل بار درون شهری و باربری بین شهری، تعرفه هایی دارد که اتحادیه صنف باربری آنها را تعیین و مشخص می کند. استفاده از خدمات شرکت های باربری عضو اتحادیه، برای مشتریان مطمئن تر خواهد بود، زیرا این شرکت ها موظفند هزینه ها را براساس قیمت های اعلام شده از سوی اتحادیه محاسبه کنند و قادر به دریافت هزینه اضافی نخواهند بود. ممکن است این سوال برای شما نیز ایجاد شود که چه عواملی در تعیین تعرفه ها توسط اتحادیه برای حمل بار با وانت مزدا  موثرند. از جمله عوامل موثر در نرخ تعرفه های اتحادیه عبارتند از:

نوع، حجم و وزن بار: بدون شک هرچه حجم و وزن بار، بیشتر باشد حمل آن علاوه براینکه زمان بیشتری می برد، مشکل تر است. نوع بار نیز در هزینه های باربری تاثیر دارد، زیرا بارهای حساس نیاز به بیمه نامه با قیمت بالاتری دارند. بنابراین هزینه حمل بار با وانت مزدا برای کالاهای گران قیمت و حساس بیشتر خواهد بود.

مسافت حمل بار: همانطور که می دانید هرچه مسافت حمل بار بیشتر باشد، هزینه بیشتری به آن تعلق می گیرد. زیرا با افزایش مسافت، هزینه سوخت و استهلاک خودرو افزایش می یابد. به علاوه، با افزایش فاصله بین مبدا و مقصد احتمال گرفتاری در ترافیک و افزایش زمان حمل بار افزایش می یابد و زمان نیز تاثیر مستقیمی بر تعرفه باربری دارد.

شرایط جاده و آب و هوا: مسلما شرایط جاده ای مانند هموار بودن یا عدم همواری مسیر در زمان حمل بار موثر است. همچنین شرایط آب و هوایی می تواند، تعیین کننده زمان لازم برای باربری باشد. در شرایط آب و هوایی نامساعد و در صورت بارندگی، زمان بیشتری برای حمل بار با وانت مزدا لازم است و همین موضوع بر افزایش هزینه ها تاثیر دارد.

 خدمات بسته‌بندی بار: شرکت های باربری اغلب خدمات بسته بندی وسایل را نیز ارائه می دهند. ابزار و وسایل مورد نیاز برای بسته بندی همچون کارتن، نوار چسب، نایلون، انواع ضربه گیر و … هزینه هایی را در بر می گیرند که بر هزینه نهایی حمل بار با وانت مزدا تاثیر دارد.

هزینه کارگر: معمولا شرکت های باربری با در نظر گرفتن میزان بار، تعداد مشخصی کارگر را به محل اعزام می کنند تا در فرآیند بارگیری و تخلیه بار کمک کنند. بالطبع هرچه تعداد کارگران بیشتر باشد، هزینه حمل بار با وانت مزدا نیز افزایش می یابد. البته این مورد می تواند در زمان شما صرفه جویی کند، اما در صورتی که وقت کافی داشته باشید، به منظور صرفه جویی در هزینه ها بهتر است از تعداد استاندارد کارگر استفاده کنید.

حق کمیسیون: حق قانونی برای انتقال بار از مبدا با مقصد که توسط شرکت های باربری دریافت می شود، تحت عنوان کمیسیون مطرح می شود. این مبلغ به صورت درصدی از ارزش بار یا مقدار ثابت توافق شده بین طرفین بوده و حداکثر ده درصد از کل هزینه حمل بار با وانت مزدا را در بر می گیرد.

برای اینکه با شرکت های باربری مشکلی ایجاد نشود، بهتر است خدمات حمل و نقل را از شرکت هایی با حق کمیسیون مجاز و شفاف دریافت کنید که در ارائه خدمات، خلف وعده نمی کنند. شرکت های مطمئنی مانند باربری سپاهان برای محاسبه حق کمیسیون از سامانه های آنلاین استفاده می کنند و اطلاعات دقیق و شفافی از آن در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

حمل بار با وانت مزدا
شرکت باربری سپاهان – حمل بار با وانت مزدا

باربری با وانت مزدا

حمل بار با وانت مزدا شامل خدمات جا به جایی اسباب و وسایل و کالاها در مناطق درون شهری است و مزایایی دارد که آن را به گزینه ای مطمئن برای حمل بار در مناطق مختلف شهر تبدیل کرده است. حمل بار با وانت مزدا کمترین هزینه را نسبت به سایر روش های باربری دارد. بنابراین اگر بار سبکی دارید و می خواهید با روشی مقرون به صرفه، آن را جا به جا کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از وانت مزدا می باشد.

این خودرو با استفاده از خدمات بیمه، به شما اطمینان می دهد بار شما را در اسرع وقت و به صورت سالم، در هر نقطه ای از شهر تحویل دهد. همچنین مجهز بودن خودرو به سیستم دریابی، امکان اطلاع از محموله در تمام طول مسیر را فراهم می سازد.

تنها محدودیت وانت ها مربوط به ظرفیت حمل بار توسط آنهاست. وانت مزدا برای اثاث کشی های سبک درون شهری یا بین شهری مثل اجاق گاز، یخچال، تخت، کمد، فرش و …، حمل وسایل دفتری، جا به جایی تجهیزات ورزشی، حمل کتاب در مقادیر زیاد، جا به جایی خرده بارها و خریدهای فروشگاهی، حمل اسباب و وسایل مغازه ها در حین نقل مکان و … مناسب است. تنها محدودیت حمل بار با وانت مزدا مربوط به وزن و حجم بار بوده و این خودرو وسیله ای ایده آل برای بارهای تا حداکثر یک تن می باشد.

استفاده از وانت مزدا برای حمل بار برون شهری

بسیاری از افراد به دلیل هزینه پایین حمل بار با وانت مزدا، ترجیح می دهند از این وسیله برای حمل بار بین شهری نیز استفاده کنند. هرچند انتقال بار از یک شهر به شهر دیگر با استفاده از خودروی وانت امکان پذیر است، اما این کار عاقلانه نیست. برای حمل بار برون شهری استفاده از خودروهایی با موتور قوی تر مانند وانت نیسان، خاور و کامیونت منطقی تر است. با این حال در صورتی که حجم بار خیلی زیاد نباشد، مسیر حمل بار هموار و بدون سرازیری و سربالایی باشد و بار مورد نظر از حساسیت زیادی برخوردار نباشد، وانت مزدا هم می تواند به عنوان یکی از گزینه های مناسب برای باربری در نظر گرفته شود.

سخن آخر

ترافیک و شلوغی بیش از حد در شهرهای بزرگ و وجود شرکت های حمل و نقل متعدد باعث شده فرآیند باربری با چالش های زیادی مواجه شود. میزان اعتبار یک شرکت حمل و نقل معتبر براساس خدمات ارائه شده توسط شرکت، ناوگان حمل و نقل و عملکرد درست کارکنان آن، سنجیده می شود. شرکت های معتبر زیر نظر اتحادیه باربری قرار دارند و هزینه های حمل بار را براساس تعرفه های اتحادیه محاسبه می کنند.

شرکت باربری سپاهان به کمک کادر مجرب و قابل اعتماد و با استفاده از انواع خودروی مناسب برای حمل بار درون شهری و برون شهری، خدمات بی نظیری را به مشتریان خود ارائه می دهد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره برای اسباب کشی و جا به جایی بار و اطلاع از تعرفه های دقیق با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

سوالات متداول

بهترین روش باربری درون شهری برای حمل اسباب و اثاثیه و کالاهای سبک چیست؟

استفاده از انواع وانت پراید، پیکان و مزدا بهترین روش حل و نقل درون شهری برای اسباب کشی منزل و جا به جایی وسایل سبک و کم حجم است. وانت نیسان با قدرت موتور بیشتر و ابعاد بزرگ تر برای حمل بارهای حجیم تر و سنگین تر در مناطق شهری و برون شهری پیشنهاد می شود.

چگونه می توان هزینه خدمات حمل بار با وانت مزدا را کاهش داد؟

بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با کارشناسان شرکت باربری سپاهان مشورت کنید تا آنها با در نظر گرفتن میزان و حجم بار شما، بهترین وسیله را در اختیار شما قرار دهند تا هم در هزینه ها صرفه جویی گردد و هم از خدمات باربری باکیفیت برخوردار شوید.

آیا حمل بار با وانت مزدا شامل بیمه بار نیز می شود؟

بله، شرکت های حمل بار موظفند بارهای حساس و گران قیمت را بیمه کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل مانند شکستن یا گم شدن، خسارت ایجاد شده توسط شرکت بیمه جبران گردد.

شرکت های باربری معتبر را چگونه تشخیص دهیم؟

شرکت های حمل و نقل که زیر نظر اتحادیه صنف باربری فعالیت می کنند، قابل اعتماد هستند و شما می توانید با خیال راحت در مورد هزینه ها و کیفیت حمل بار، از آنها کمک بگیرید.

چرا شرایط آب و هوایی در هزینه حمل بار با وانت مزدا موثر است؟

در شرایط آب و هوایی نامساعد مانند بارندگی، زمان حمل بار افزایش می یابد و منجر به افزایش هزینه کلی باربری می گردد.

آیا می توان از وانت مزدا برای باربری برون شهری استفاده کرد؟

هرچند حمل بار از یک شهر به شهر دیگر با استفاده از وانت مزدا منطقی نیست، اما برای جا به جایی بارهای سبک و غیرحساس در مسیرهای هموار و بدون سربالایی و سرازیری می توان از وانت مزدا استفاده کرد.

منبع:

https://iran-khodro.blogsky.com