باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

حمل بار با کامیون

معمولا حمل بارهای سبک و نیمه سنگین توسط خودروهای کم حجم و سبک مانند خاور و وانت بار، انجام می شود. اما برای جا به جایی بارهای سنگین و حجیم، خودروهای سنگین تری همچون کامیون و تریلی کاربرد دارد. درواقع کامیون یک وسیله حمل و نقل زمینی است که اغلب برای حمل بارهای سنگین مانند مصالح ساختمانی، تجهیزات صنعتی و مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کامیون باربری را می توان براساس نوع، وزن و حجم بار و همچنین نحوه حمل بار تقسیم بندی کرد. به طور کلی ظرفیت حمل بار با کامیون از 4 تن به بالاست. در این مطلب قصد داریم به مقوله باربری با کامیون بپردازیم و شما را با انواع کامیون حمل بار آشنا سازیم.

هر ماشینی،هر باری، فقط با یک تماس

کامیون تک محور

کامیون های تک محور برای جا به جایی محموله های صنعتی و نیمه صنعتی مناسب هستند و ظرفیت حمل بار آنها حداکثر 10 تن می باشد. کاربرد وسیع کامیون شش چرخ تک محور برای جا به جایی بارهای بین شهری است و شرکت ها به منظور اطمینان از سلامت بار، از بیمه باربری استفاده می کنند. انواع کامیون شش چرخ تک محور برای حمل بارهای سنگین تا سقف ده تن به کار گرفته می شوند.

کامیون های تک محور شش چرخ وسیله ای مناسب برای حمل بارهای سنگین به حساب می آیند و شرکت های باربری اغلب از این وسیله برای جا به جایی بار در سطح شهر و همچنین بین شهری استفاده می کنند. هرچند استفاده از این خودرو برای باربری درون شهری دارای محدودیت است و طبق قوانین راهنمایی و رانندگی در ساعات پرترافیک روز، امکان استفاده از آن وجود ندارد.

حمل بار با کامیون تک محور آمیکو

کامیون شش چرخ آمیکو از جمله خودروهای پرقدرت باربری درون شهری و برون شهری است که اغلب برای حمل مواد اولیه ساخت و ساز مانند شن و سیمان، تیرچه و آهن آلات کاربرد دارد. حمل بار با این خودروی هیدرولیک بسیار راحت است و توان موتور آن به حدی بالاست که حتی برای حمل بار در معدن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. از مزایای این کامیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب برای جابه جایی و حمل و نقل در مسیرهای سرازیری و سربالایی تند
  • توان موتور بالا نسبت به ابعاد خودرو
  • توانایی حمل بار بین شهری و در شرایط آب و هوایی نامساعد
  • گرفتن ضربه های وارده به خودرو به کمک سیستم تعلیق توسعه یافته
  • مناسب برای حمل و جا به جایی بار در معادن

حمل بار با کامیون تک محور بنز

یکی از خودروهای مناسب برای حمل انواع بار، کامیون شش چرخ بنز است که توسط شرکت ایران خودرو تولید می شود. کامیون تک محور بنز در دو مدل باری و کمپرسی موجود است که از نظر ویژگی های فنی کاملا مشابه هستند و فقط طول شاسی آنها متفاوت است.

کامیون کمپرسی اساسا برای حمل مصالح و نخاله های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر کارخانه های تولیدی مواد اولیه ساختمان، به کمک این خودرو تولیدات خود را جا به جا می کنند. در حالیکه کامیون باری برای جا به جایی انواع تولیدات صنعتی و کشاورزی کاربرد دارد. معمولا از کامیون های چادردار برای پوشاندن محموله های کشاورزی استفاده می شود تا تحت تاثیر نور خورشید فاسد نشوند. به طور کلی کامیون تک محور بنز در موارد زیر کاربرد دارد:

  • حمل و جا به جایی محصولات غذایی
  • حمل و نقل انواع تجهیزات باغبانی و گل و گیاه
  • جا به جایی انواع مصالح ساختمانی
  • حمل انواع نخاله از اطراف شهرها
  • جا به جایی تجهیزات مورد استفاده در صنایع و کارگاه ها

حمل بار با کامیون تک محور رنو

کامیون تک محور رنو ابعاد کوچکتری نسبت به کامیون های دیگر دارد و به همین دلیل برای باربری درون شهری مناسب تر است. این کامیون با ظرفیت حمل بار ده تن توسط شرکت سایپا تولید می شود و قابلیت تردد در کوچه ها و خیابان های پرترافیک را دارد. ابعاد کوچک و جمع و جور این خودرو باعث شده گزینه مناسبی برای حمل بار در مسیرهای شلوغ کلان شهرها باشد و بتواند به راحتی در مدت زمان کوتاهی، بار را به مقصد برساند.

قدرت موتور این کامیون در حد کامیون های آمیکو و بنز بوده و قادر به حمل و جا به جایی بارهای سنگین می باشد. بنابراین برای افزایش سرعت در حمل بارهای حجیم و سنگین، بهتر است از این خودرو استفاده کرد و محموله را در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد رساند.

کامیون دومحور

کامیون دومحور که به کامیون جفت نیز معروف است، مناسب حمل بارهای سنگین بوده و ظرفیت حمل بار تا 15 تن را دارا می باشد. این خودرو دارای دو محور بوده و برای حمل بار در مسیرهای طولانی، ایده آل است.

کامیون های دومحور دارای ابعاد و اندازه بزرگ تری نسبت به کامیون های تک محور هستند. به دلیل وجود دو محور در این خودرو، توزیع بار در آن یکسان بوده؛ حمل و نقل در مسیرهای پر پیچ و تاب، راحت تر است و با امنیت بیشتری صورت می گیرد.

بزرگی ابعاد و سنگینی بالای کامیون های دومحور، قدرت مانور آنها را کاهش داده و تردد در مسیرهای تنگ و باریک برای آنها دشوار است. همچنین حمل بار با این خودرو در سرازیری ها و سربالایی ها مشکل است. کامیون های جفت در مقایسه با کامیون های تک محور، سرعت کمتری دارند و زمان حمل بار توسط آنها بیشتر است.

تفاوت کامیون های دومحور با تک محور در تعداد محور آنها و ظرفیت حمل بار توسط آنها می باشد. بنابراین اگر قصد جا به جایی بارهای سنگین در مسافت های طولانی و برون شهری را دارید، کامیون دومحور برای شما مناسب است. اما برای حمل بار در مناطق درون و اطراف شهر، بهتر است از کامیون تک محور استفاده کنید.

امنیت هر دو مدل تک محور و دومحور بالاست و توجه به فاکتورهایی همچون نگهداری درست و تعمیر به موقع خودرو، تعویض قطعات آسیب دیده و رانندگی صحیح و اصولی می تواند در افزایش امنیت حمل بار با کامیون تاثیر به سزایی داشته باشد.

حمل بار با کامیون
شرکت باربری سپاهان – حمل بار با کامیون

انواع کامیون شرکت باربری سپاهان

حمل بار با کامیون دو محور شش چرخ

کامیون دو محور شش چرخ با ظرفیت حمل بار ۲۰ تن، چهار چرخ در عقب و دو چرخ در جلو دارد. وجود این چرخ ها باعث افزایش ثبات و پایداری خودرو شده و آن را به گزینه ای مناسب برای جاده های کوهستانی و ناهموار تبدیل کرده است. کامیون شش چرخ، بیشتر برای حمل مواد اولیه و وسایل ساخت و ساز، نخاله های ساختمانی، مواد سنگین معدنی و سایر محموله های صنعتی کاربرد دارد.

حمل بار با کامیون کمپرسی البرز D375

کمپرسی البرز D375 یک کامیون دومحور بوده که موتوری با قدرت ۳۷۵ اسب بخار دارد و برای حمل بارهای سنگین و مواد معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

این خودرو که محصول همکاری شرکت سایپا دیزل و دانگ فنگ است، در دسته خودروهای سنگین قرار دارد و در دو نوع 4*6 و 4*8 عرضه می شود. تنها تفاوت این دو نوع خودرو در ابعاد و وزن آنهاست. کامیون نوع 4*8 از وزن و ابعاد بالاتری برخوردار بوده و دارای کروز کنترل است.

کمپرسی نوع 4*6 با ظرفیت حمل بار ۲۶ تن، دارای طول ۷.۶۵ متر؛ عرض ۲.۵ متر و ارتفاع ۳.۱۷ متر است. درحالیکه کمپرسی نوع 4*8 با ظرفیت حمل بار 32 تن، دارای طول 9.1 متر؛ عرض 2.5 متر و ارتفاع 3.12 متر است.

موتور خودرو با حجم ۸۹۰۰ سی سی، دارای گشتاور ۱۵۵۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ – ۱۳۰۰ دور در دقیقه است و از استاندارد یورو ۳ پیروی می کند. سیستم تعلیق آن از جلو و عقب توسط فنرهای موج گیر، کنترل می شود و تاثیر بسزایی در مهار ضربه های ناشی از ناهمواری مسیر دارد.

حمل بار با کامیون اتاق دار ده چرخ

این خودرو با ظرفیت حمل بار ۱۵ تن، دارای طول ۶.۸ متر؛ عرض ۲.۲۵ متر و ارتفاع ۲.۲ متر می باشد. قدرت موتور آن 240 اسب بخار بوده و دارای گشتار 824 نیوتن متر در دور موتور 1500 است. سرعت خودرو تا 90 کیلومتر در ساعت می رسد و از فرمان هیدرولیک برخوردار است.

طول اتاق بار خودرو 5.2 متر؛ عرض آن 2.5 متر و ارتفاع آن 1.25 متر بوده و دارای ظرفیت 20 متر مکعب فضا جهت حمل و جا به جایی بار می باشد.

حمل بار با کامیون باری البرز (دانک فنگ)

کامیون باری البرز (دانک فنگ) با ظرفیت حمل بار ۱۹ تن، دارای قدرت موتور 270 اسب بخار و گشتاور 970 نیوتن متر است. طول خودرو 8.75 متر و عرض آن 2.5 متر بوده و از سیستم ترمز مطمئن و گیربکس قدرتمندی برخوردار است.

حمل بار با کامیون کمپرسی کاوه KD420

کمپرسی کاوه محصولی از شرکت سایپا دیزل است که فناوری های استفاده شده در آن باعث شده گزینه ای ایده آل برای حمل مواد معدنی در معادن صعب العبور و تخلیه نخاله های ساختمانی باشد.

این خودرو با موتور گیربکس قدرتند و تجهیزات جانبی مناسب، از ظرفیت حمل بار تا سقف 26 تن برخوردار  است. طول کامیون 7.75 متر؛ عرض آن 2.5 متر و ارتفاع آن 3.14 متر است. دارای قدرت موتور 420 اسب بخار بوده و حداکثر گشتاور آن 2000 نیوتن متر در 1200 دور در دقیقه است.

حمل بار با کامیون ده چرخ سه محور

کامیون ده چرخ سه محور از قدرت و ثبات بالایی برای حمل بارهای سنگین و حجیم در مسافت های طولانی برخور دار است. ابعاد و وزن بالای این خودرو باعث شده برای حمل و نقل درون شهری مناسب نباشد. سوخت خودرو، بالا بوده و برای باربری در مسافت های کوتاه مقرون به صرفه نیست. برای حمل مصالح ساختمانی، ماشین آلات صنعتی و مواد معدنی مناسب است. ظرفیت حمل بار خودرو 28 تن بوده و از طول 7 – 6.8 متر؛ عرض 2.45 – 2.35 متر و ارتفاع 4 – 3.8 متر برخوردار است.

هزینه حمل بار با کامیون

هزینه حمل بار با کامیون تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و مشتریان می توانند جهت برآورد هزینه باربری با کامیون این فاکتورها را در نظر داشته باشند:

  • مهم ترین فاکتور موثر بر تعیین هزینه حمل بار با کامیون، وزن و حجم محموله است. معمولا در تماس با مشاوران شرکت باربری اولین سوالی که در مورد بار مطرح می شود، مربوط به وزن و حجم بار است. بالطبع هرچه محموله سنگین تر باشد، هزینه حمل بار با کامیون افزایش می یابد.
  • از دیگر عوامل موثر بر هزینه حمل بار با کامیون، نوع و ارزش محموله است. هرچه محموله مورد نظر از حساسیت و ارزش بیشتری برخوردار باشد، هزینه بیمه باربری افزایش یافته و امکانات خاصی برای محافظت از آن لازم است که منجر به افزایش تعرفه حمل بار با کامیون می شود.
  • فاصله بین مبدا تا مقصد از فاکتورهای موثر بر هزینه حمل بار با کامیون محسوب می شود و هرچه این مسافت بیشتر باشد، تعرفه باربری نیز افزایش خواهد یافت.
  • میزان سوخت مورد نیاز کامیون ها به دلیل سنگینی خودرو و قدرت موتور، نسبتا بالاست و باعث افزایش هزینه حمل بار با کامیون می شود.

حمل بار با کامیون در شرکت باربری سپاهان

همانگونه که ذکر شد، خدمات حمل و نقل زمینی در مناطق بین شهری توسط کامیون ها صورت می گیرد. ناوگان باربری سپاهان با برخورداری از انواع کامیون، علاوه بر ارائه خدمات باربری در سطح شهر اصفهان، سایر مناطق و شهرهای ایران را نیز پوشش داده و کلیه امکانات لازم برای حمل بارهای سنگین و حجیم در مسیرهای طولانی را ارئه می دهد. شما می توانید جهت استعلام هزینه حمل بار با کامیون با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

منبع:

https://en.wikipedia.org