باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

راهنمای جامع باربری با وانت پیکان، ظرفیت بار و هزینه ها

مزایا و معایب باربری با وانت پیکان چیست؟ آیا استفاده از وانت پیکان برای حمل بار، مقرون به صرفه است؟ آیا استفاده از این وسیله می تواند برای اسباب کشی منزل موثر باشد؟ اینها سوالاتی هستند که ممکن است، ذهن هرکس را در هنگام نیاز به حمل بار و جا به جایی وسایل درگیر کند. برای حمل بار، بسته به شرایط مختلف، گزینه های متفاوتی وجود دارد. حمل و نقل با وانت، حمل و نقل با کامیون، خاور و … از جمله روش های حمل بار زمینی هستند که شما می توانید با در نظر گرفتن میزان و نوع بار، مسافت حمل بار و سایر گزینه ها، انتخاب کنید. وانت پیکان یکی از انواع وانت باربری است که در این مطلب، قصد داریم حجم، ظرفیت، وزن و سایر گزینه های مرتبط با حمل بار توسط آن را بررسی کرده و اطلاعاتی را که برای استفاده حداکثری از این وسیله نقلیه نیاز دارید، در اختیار شما قرار دهیم.

باربری با وانت پیکان

وانت پیکان یک وسیله نقلیه پرطرفدار است که از سال های دهه شصت در ایران به شهرت رسید. پس از تولید پیکان در ایران، به دلیل افزایش جمعیت و پیشرفت کسب و کارهای تجاری، نیاز به یک وسیله حمل و نقل بیش از پیش احساس شد. به همین دلیل وانت پیکان یا باردو توسط شرکت ایران خودرو تولید و به بازار عرضه شد. این خودرو علاوه بر مصرف سواری، در زمینه کار و تجارت درون شهری نیز کاربرد دارد. وانت یک کلمه فرانسوی بوده که به کامیون های کم ظرفیت و کوچک، اطلاق می گردد. وانت ها، ماشین های ارزان قیمتی هستند که استهلاک پایینی دارند و به همین دلیل برای حمل و نقل درون شهری، گزینه ای ایده آل محسوب می شوند.

ابعاد پیکان وانت باربری

پیکان وانت دارای طول 4.3 متر و عرض 1.6 متر است. ارتفاع ماشین 1.4 متر بوده و از آنجا که برای حمل بار، ظرفیت بیشتری لازم است معمولا اتاق عقب های مبلی بر روی آن نصب می شود. طول باربند ماشین 1.8 متر و عرض آن 1.2 متر است و اتاق عقب آن می تواند به صورت روباز یا مسقف باشد. ارتفاع اتاق عقبی که برای وانت پیکان، ساخته می شود، معمولا کمی بیشتر در نظر گرفته شده تا حمل بارهای حجیم تر مانند مبلمان و اثاثیه منزل در آن راحت تر باشد.

مزایای استفاده از وانت باربری پیکان

وانت پیکان با طراحی قوی و قابلیت‌های قابل توجه حمل بار، می تواند یک گزینه مناسب برای مشاغل و افراد باشد. چه نیاز به حمل و نقل کالا برای کسب و کار کوچک خود داشته باشید یا بخواهید یک پروژه خودمحور انجام دهید، این وسیله نقلیه می تواند به شما کمک کند. مزایای باربری با وانت پیکان را به طور کلی می توان به شرح زیر بیان کرد:

  • برای وانت پیکان، محدودیت حمل و نقل درون شهری وجود ندارد و سایز و ابعاد ماشین به گونه ای بوده که امکان تردد در کوچه های باریک برای آن فراهم است.
  • این خودرو در انواع چادردار و یخچال دار، موجود است. بنابراین باربری با وانت پیکان در شرایط نامساعد جوی و بارندگی امکان پذیر بوده و برای حمل مواد غذایی فاسدشدنی، گزینه ای ایده آل است.
  • برای حمل بارهای سبک تا حداکثر وزن 500 کیلوگرم، بهترین گزینه محسوب می شود. هرچند گاهی از این خودرو برای حمل بارهای سنگین تر نیز استفاده می شود، اما در نظر گرفتن حداکثر وزن قابل حمل با وانت نیسان بسیار مهم بوده و می تواند از مشکلات احتمالی جلوگیری کند. برای بارهای سنگین تر و حجیم تر، بهتر است از وانت نیسان، خاور یا کامیون استفاده شود تا امنیت بار تضمین شده و به سلامت به مقصد برسد.
  • باربری با ونت پیکان نسبت به خودروهای دیگر از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است. زیرا کرایه این خودوری جمع و جور کمتر بوده و همین امر یکی از فاکتورهای افزایش محبوبیت باربری با وانت پیکان در میان افراد است.
  • همه ما در طول روز ممکن است با انواع وانت پیکان که مشغول باربری و جابه جایی وسایل هستند، روبرو شویم. از جمله علل محبوبیت این خودرو، حمل بارهای سبک تا حداکثر وزن 500 کیلوگرم در شهرهای بزرگ و پرترافیک است. ترافیک سنگین در شهرهای پرجمعیتی مانند تهران، می تواند اسباب کشی را سخت و زمان بر کند. تردد و شلوغی زیاد در شهرهای بزرگ، همه برنامه ریزی ها را تحت تاثیر قرار داده و خسارات زیادی را به افراد تحمیل می کند. استفاده از خودروهای سنگین مانند کامیون و خاور برای باربری در شهرهای پرترافیک، منجر به طولانی شدن کار حمل بار خواهد شد. در چنین شرایطی اهمیت باربری با وانت پیکان، برای جابه جایی سریع، بیش از پیش مشخص می شود.
با بری با وانت پیکان
شرکت باربری سپاهان اصفهان – باربری با وانت پیکان

ظرفیت باربری با وانت پیکان

وقتی صحبت از حمل و نقل کالا می شود، داشتن وسیله نقلیه با ظرفیت بار کافی بسیار مهم است. وانت پیکان، یک گزینه پرطرفدار برای باربری است زیرا در مقایسه با نیسان و خاور، هزینه کمتری دارد. اما تنها محدودیت وانت پیکان، ظرفیت وزن و حجم حمل بار آن است. ظرفیت اسمی پیکان وانت که در کارت آن درج شده، 750 کیلوگرم است. ولی با در نظر گرفتن شرایط ماشین و شرایط تقبل بیمه، وانت پیکان برای حمل بار تا 500 کیلوگرم، ایده آل بوده و در کل می توان گفت، این وسیله برای موارد زیر مناسب است:

  • اثاث کشی های سبک درون شهری
  • جا به جایی وسایل منزل مانند اجاق گاز، یخچال، فرش، مبلمان و سایر وسایل سبک و کم حجم
  • حمل وسایل دفتری و ورزشی
  • حمل اجناس به خرده فروشی ها و فروشگاه ها
  • حمل کتاب و مدارک
  • جا به جایی آلات موسیقی
  • حمل بارهای سبک و غیر حجیم

علاوه بر در نظر گرفتن ظرفیت حمل وانت پیکان، توجه به توزیع وزن در آن نیز حائز اهمیت است. توزیع وزن مساوی در سرتاسر ماشین، به تضمین ثبات و حمل و نقل ایمن کمک می کند. همچنین ظرفیت وزنی، شامل بار و مسافران می شود، بنابراین هنگام برنامه ریزی برای باربری با وانت پیکان، به این امر توجه داشته باشید.

هزینه باربری با وانت پیکان

هزینه حمل بار با وانت پیکان به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وزن و حجم کالا: مسلما هرچه وزن کالای مورد نظر برای حمل، بیشتر باشد سوخت بیشتری لازم است و همین امر می تواند بر هزینه حمل و نقل تاثیر داشته باشد. بنابراین برای حمل کالاهای بیشتر با وزن و حجم بالاتر، باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

مسافت حمل بار: عامل دیگری که می تواند در هزینه باربری با وانت پیکان موثر باشد، فاصله بین مبدا تا مقصد حمل بار است. هزینه حمل بار توسط وانت پیکان، نرخ ثابتی دارد که در مسافت مورد نظر ضرب شده و هزینه نهایی حمل بار محاسبه خواهد شد.

زمان حمل بار: مدت زمانی که طول می کشد، بار از مبدا به مقصد برسد در تعیین هزینه باربری توسط وانت پیکان موثر است. در مناطق پرترافیک یا در ایامی که ترافیک بیشتر است و حمل بار، زمان بیشتری لازم دارد هزینه باربری نیز افزایش می یابد.

بیمه بار: اگر می خواهید خیال شما از بابت حوادثی که ممکن است در حین حمل و نقل ایجاد شود، راحت باشد و جهت اطمینان از تحویل کالا به صورت سالم، بهتر است با گرفتن بارنامه برای صدور بیمه بار اقدام کنید. بیمه باربری از جمله فاکتورهای موثر در هزینه باربری با وانت پیکان بوده و از خدمات شرکت باربری سپاهان برای محافظت از کالای شماست.

مدت زمان بارگیری و تخلیه بار: قیمتی که از طرف شرکت باربری برای جا به جایی بار، اعلام می شود معمولا براساس وزن بار، مسافت و مدت زمان بارگیری متغیر است. بنابراین در صورتی که بارگیری و تخلیه بار، زمان بیشتری لازم داشته باشد، هزینه باربری با وانت پیکان نیز افزایش می یابد. بهتر است در ابتدای کار، توافقات لازم در این زمینه انجام شود تا در پایان کار با قیمت های پیش بینی نشده، مواجه نشوید.

هزینه کارگر: حمل بار معمولا توسط چندین کارگر صورت می گیرد و در صورتی که کارگرها از طرف شرکت باربری به محل، اعزام شوند در هزینه باربری با وانت پیکان تاثر دارد.

امکانات وانت پیکان: وانت پیکان تنوع زیادی نداشته و تنها می توان دو دست یخچال دار و معمولی برای این خودرو در نظر گرفت. وانت پیکان یخچال دار برای حمل مواد غذایی که ممکن است فاسد شوند، کاربرد دارد. مجهز بودن خودرو به یخچال، چادر، اقلام ضربه گیر و … نیز در هزینه باربری با وانت پیکان موثر است

نکاتی برای به حداکثر رساندن ظرفیت بار در وانت پیکان

برای استفاده حداکثری از ظرفیت بار در وانت پیکان، باید تکنیک های بارگیری و سازماندهی بار را بهینه کنید. با رعایت این نکات، می توانید ظرفیت باربری با وانت پیکان را به حداکثر برسانید:

  • ابتدا استراتژی بارگیری را مشخص کنید. به اندازه و شکل محموله و همچنین توزیع وزن آن توجه داشته باشید. اقلام سنگین‌تر باید در انتهای وانت و نزدیک‌ به کابین قرار داده شوند تا از توزیع مناسب وزن و ثبات بار، اطمینان حاصل گردد. توزیع وزن برابر چپ و راست در بارگیری اجسام سنیگن به تعادل ماشین در پیچ ها و جلوگیری از برخورد وسایل به یکدیگر، کمک می کند.
  • وسایل کوچکتر و سبکتر را روی وسایل سنگین تر قرار داده و برای محکم کردن محموله و جلوگیری از هر گونه جابجایی در حین حمل و نقل از تسمه یا بند استفاده کنید. کارتن های حاوی وسایل شکستنی را بر روی میز یا صندلی و در قسمت هایی از کف وانت قرار دهید که کمتر تکان می خورند و بین آنها را با اقلام ضربه گیر بپوشانید.
  • وسایلی مانند گلدان، آباژور، چوب لباسی و از این دست اقلام را در نزدیکی خروجی وانت و در قسمت انتهایی آن جاسازی کنید. با اجرای این نکات می توانید ظرفیت باربری با وانت پیکان را به حداکثر برسانید و کالاها را به طور کارآمد و ایمن حمل کنید.

استفاده از وانت پیکان برای باربری بین شهری

باربری با وانت پیکان گزینه ای راحت و مقرون به صرفه است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند، آن را انتخاب کنند. وانت پیکان برای حمل بار تا ظرفیت 500 کیلوگرم مناسب بوده و برای حمل و نقل درون شهری گزینه ای ایده آل است. این وسیله به دلیل قیمت اقتصادی، ممکن است برای حمل بار بین شهری مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرد.

هرچند باربری با وانت پیکان از شهری به شهر دیگر نیز امکان پذیر است، اما این کار منطقی نیست و بهتر است برای حمل و نقل بین شهری از خودروهای بزرگ تری مثل وانت نیسان، خاور یا کامیون که موتور قوی تری دارند، استفاده شود. البته در شرایط خاصی می توان از وانت پیکان برای حمل بار بین شهری استفاده کرد. در صورتی که حجم بار کم بوده و زیاد حساس نباشد، استفاده از وانت پیکان برای حمل بار بین شهری بلامانع است. همچنین اگر مسیر حمل بار هموار بوده و سرازیری یا سربالایی زیادی نداشته نباشد، باربری با وانت پیکان می تواند یکی از گزینه های مطرح باشد.

حمل و نقل با وانت بار پیکان در اصفهان

شرکت حمل و نقل سپاهان با در اختیار داشتن بزرگ ترین ناوگان باربری در اصفهان، توانسته انواع وانت پیکان را در اختیار مشتریان خود قرار دهد که قادرند در کوتاه ترین زمان ممکن در مبدا مورد نظر حاضر شوند.  شرکت باربری سپاهان راه حلی سریع و مطمئن برای حمل بار با وانت تلفنی در اصفهان است که از طریق تماس با کارشناسان این شرکت می توانید علاوه بر دریافت مشاوره برای جا به جایی بار مورد نظر خود، برای درخواست و رزرو وسیله باربری مناسب اقدام کنید.