باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

راهنمای کامل سرمایه گذاری در حوزه باربری

در جامعه مدرن امروز، سرمایه گذاری در حوزه باربری یک فعالیت سودمند و پربازده است. هرچند در نگاه اول راه اندازی چنین کسب و کاری سخت و پرچالش به نظر می رسد، اما با آگاهی از مراحل آماده سازی مناسب، می توان در این مسیر به موفقیت های بزرگی رسید. خدمات باربری شامل حمل و نقل کالا در مناطق مختلف دور و نزدیک است که تقاضا برای آن زیاد بوده و قابلیت سوددهی بالایی دارد. اما رقابت در این صنعت زیاد بوده و هزینه های سوخت، بیمه و نگهداری خودروها؛ قوانین و مقرارت و استانداردهای ایمنی معمولا شرکت های باربری را با چالش مواجه می سازد. در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی برای شروع یک تجارت پرسود ارائه دهیم.

هر ماشینی،هر باری، فقط با یک تماس

مراحل سرمایه گذاری در حوزه باربری

اگر قصد راه اندازی شرکت و سرمایه گذاری در حوزه باربری را دارید، باید مراحل زیر را طی کنید:

1. تدوین طرح کسب و کار

تدوین طرحی جامع که در آن نمای کلی کسب و کار و اهداف آن مشخص شده باشد، از جمله مراحل سرمایه گذاری در حوزه باربری است. این طرح باید شامل خدمات شرکت باربری، بازار هدف، حاشیه سود، برنامه مالی پوشش دهنده هزینه ها، استراتژی های بازاریابی و برنامه ریزی برای فعالیت های روزانه باشد. یک طرح موفقیت آمیز، علاوه بر تامین بودجه لازم، مسیر شرکت برای دستیابی به اهداف را نیز مشخص می کند.

2. انتخاب نام تجاری

یکی دیگر از مراحل سرمایه گذاری در حوزه باربری، انتخاب نام تجاری برای شرکت است. انتخاب یک نام متناسب با کسب و کار که قبلا توسط شرکت دیگری انتخاب نشده و در ذهن ها ماندگار شود و بتواند کیفیت و قابلیت تمایز از رقبا را ارئه دهد، موفقیت سرمایه گذاری در حوزه باربری را تضمین خواهد کرد.

3. قیمت گذاری

از دیگر فاکتورهای ضروری به هنگام سرمایه گذاری در حوزه باربری، تعیین قیمت برایرخدمات است. قیمت گذاری باید علاوه بر رقابتی بودن در بازار، بتواند هزینه های عملیاتی را پوشش دهد. هنگام قیمت گذاری باید به کلیه هزینه ها مانند هزینه نیروی کار، تجهیزات، ناوگان و … توجه شود. به عنوان مثال هزینه باربری با هواپیما ممکن است تابع عواملی همچون کلاس خدمات، فصل و مقصد باشد. در حالیکه هزینه باربری زمینی براساس مسافت بین مبدا تا مقصد، مدت زمان باربری، وزن بار و … مشخص می شود.

به طور کلی یک استراتژی قیمت گذاری مناسب، بین پوشش هزینه ها و قیمت رقابتی برای جذب مشتری تعادل ایجاد کرده و می تواند سودآوری شرکت را در بلندمدت تضمین کند.

4. انتخاب ساختار مناسب برای شرکت

ساختار یک کسب و کار در واقع تعهدات مدیران شرکت در قبال قوانین و مقررات را مشخص می کند. برخی از ساختارهای رایج کسب و کار عبارتند از:

مالکیت انحصاری: در شرکت های باربری کوچک، تنها یک نفر به عنوان مدیر و مالک شرکت، شناخته شده که کنترل کامل شرکت را بر عهده گرفته و سود و زیان حاصل از کسب و کار مستقیما به او می رسد. در چنین شرکتی، مالک مسئول کلیه تعهدات قانونی بوده و در مواردی دارایی های شخصی او ممکن است متحمل زیان شود. وام دهندگان، ریسک مالکان انحصاری را بالا می دانند و به راحتی به آنها وام نمی دهند. با این حال، شرکت های با مالکیت انحصاری برای باربری های تازه تاسیس، مناسب است.

شرکت تضامنی

شرکتی است که مالکیت و مدیریت آن به عهده چند نفر بوده و مسئولیت مالی و کنترل آن به صورت مشترک است. مسئولیت مشکلات شرکت برعهده شرکا بوده و نوشتن یک قرارداد، می تواند مسئولیت هر یک از شرکا و روش های حل اختلاف بین آنها را مشخص سازد.

مشارکت محدود

در این ساختار، چند نفر سرمایه خود را وارد کار می کنند، اما مسئولیت مدیریتی ندارند. این روش برای باربری هایی که به سرمایه مازاد نیاز دارند، مناسب است.

مسئولیت محدود

صاحبان چنین شرکت هایی در قبال بدهی ها و امور مالی، مسئولیت شخصی ندارند. سرمایه گذاری در حوزه باربری به صورت شرکت های با مسئولیت محدود، طرفداران زیادی دارد. زیرا حساب های مالی شخصی و تجاری مالکان، از هم جدا هستند. اما این ساختار نسبت به ساختارهای دیگر، پرهزینه بوده و مدارک بیشتری نیاز دارد‌.

شرکت c

در این ساختار مسئولیت امور مالی و بدهی ها بر عهده مالکان نیست، بلکه بر عهده خود شرکت است. افزایش سرمایه در این شرکت ها از طریق فروش سهام است و سهامداران مسئولیتی ندارند. تشکیل چنین شرکت هایی معمولا پیچیده بوده، نگهداری آنها پرهزینه است و مالیات مضاعفی باید بابت سود پرداخت کنند.

5. ثبت شرکت

یکی از مراحل سرمایه گذاری در حوزه باربری، ثبت کسب و کار و دریافت کد شناسایی مدیر شرکت است. کد شناسایی یک شماره ۹ رقمی تعیین کننده کسب و کار برای اهداف مالیاتی است. این امر برای محافظت از دارایی های کارفرما، افتتاح حساب تجاری، استخدام کارکنان، پرداخت مالیات و قانونی شدن کسب و کار لازم است.

6. دریافت مجوزهای لازم

به طور کلی مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در حوزه باربری عبارتند از:

  • گواهینامه رانندگی
  • مجوز تجاری
  • مجوز بیمه
  • ثبت وسیله نقلیه

دریافت مجوزها از اقدامات ضروری بذای سرمایه گذاری در حوزه باربری است و عدم دریافت آن می تواند شرکت را متحمل پرداخت جریمه کرده و اعتبار آن را زیر سوال ببرد.

سرمایه گذاری در حوزه باربری
شرکت باربری سپاهان – سرمایه گذاری در حوزه باربری

7. درخواست بیمه

صنعت باربری، همواره در معرض خطر حوادث مختلف قرار دارد، بنابراین از جمله اقدامات ضروری برای سرمایه گذاری در حوزه باربری، درخواست بیمه مناسب است. اندازه کسب و کار شما می تواند تعیین کننده نوع بیمه لازم باشد. به عنوان مثال یک شرکت باربری به بیمه های مختلفی همچون بیمه بار برای محافظت از محموله ها، بیمه مسئولیت برای پوشش حوادث و بیمه غرامت برای پوشش صدمات وارده به کارکنان در حین کار، نیاز دارد‌.

8. برنامه ریزی امور مالی

سرمایه گذاری در حوزه باربری می تواند خیلی بزرگ باشد و هزینه های زیادی شامل سوخت، خرید خودرو، بیمه، مجوزها و کارکنان را در برگیرد. یک برنامه مالی جامع باید کلیه هزینه های راه اندازی و جاری را در نظر بگیرد تا ثبات مالی و سودآوری شرکت تامین شود.

9. افتتاح حساب تجاری

دسترسی به تراکنش های تجاری و بررسی هزینه ها و درآمدها، نیازمند افتتاح حساب تجاری و داشتن کارت اعتباری است. داشتن حساب تجاری برای سرمایه گذاری در حوزه باربری، جزو اقدامات ضروری است که می تواند با افزایش اعتبار کسب و کار شما، امکان دریافت وام در آینده را فراهم سازد.

10. تعیین منابع مالی

سرمایه های پرریسک، کمک های دولتی و وام های تجاری دریافت شده از بانک ها و اتحادیه ها از مهم ترین منابع تامین مالی شرکت های باربری هستند.

سرمایه های پرریسک شامل پولی است که به شرکت های باربری استارتاپ با چشم انداز سودآوری بالا تعلق می گیرد.

هر یک از روش های تامین مالی برای سرمایه گذاری در حوزه باربری مزایا و معایب خاص خود را دارند و لازم است شرایط هر یک از قبل به دقت بررسی گردد.

11. تشکیل ناوگان باربری

سرمایه گذاری در حوزه باربری مستلزم داشتن ناوگان مناسب برای تامین رضایت مشتریان و رقابتی ماندن در بازار است. چنین ناوگانی شامل انواع وانت تلفنی، کامیون حمل و نقل، تریلی و خاور مجهز به تجهیزات ایمن می باشد. برخورداری از یک ناوگان مناسب، منجر به ارائه خدمات باکیفیت، مطمئن و کارآمد می شود که رضایت مشتریان را در پی خواهد داشت.

12. تشکیل تیم کاری

منابع انسانی رکن اصلی هر شرکتی هستند و می توانند تاثیر مهمی بر رضایت مشتریان داشته باشند. بنابراین استخدام کارکنان باتجربه و ماهر نقش اساسی در موفقیت سرمایه گذاری در حوزه باربری دارد.

آشنایی با خدمات شرکت و آموزش منظم کارکنان از دیگر اقدامات مهم در راه اندازی و سرمایه گذاری در حوزه باربری است. آموزش مناسب با ایجاد یک محیط کاری پویا می تواند مانع از حوادث ناگوار شود، کارایی را بهبود بخشد و در نهایت رضایت مشتریان را فراهم سازد.

با تشکیل یک تیم کاری قوی و طرح تجاری مناسب، می توانید در کسب و کار خود به مزیت رقابتی دست یابید.

18. تبلیغ کسب و کار

رشد و ارتقای هر کسب و کاری در گرو ترویج و تبلیغ آن است. استراتژی های بازاریابی برای جذب مشتریان بالقوه شامل ایجاد وب سایت، شرکت در نمایشگاه های تجاری و استفاده از تخته های بار اهمیت بسزایی در رشد و ارتقای شرکت داشته و موفقیت سرمایه گذاری در حوزه باربری را تضمین می کند.

19. راه اندازی کسب و کار

هرچند ممکن است راه اندازی یک شرکت باربری با چالش های زیادی همراه باشد، اما کسب و کاری سودآور است. سرمایه گذاری در حوزه باربری از تعیین یک طرح تجاری تا تبلیغ و ترویج، مراحلی دارد که باید گام به گام اجرا شود تا موفقیت و سودآوری در پی داشته باشد.

20. ثبت نام در‌ سامانه امور مالیاتی

پس از راه اندازی باربری باید برای تهیه اظهارنامه شرکت خود اقدام کنید. قبل از هر چیز ثبت نام در سامانه امور مالیاتی و وارد کردن اطلاعات مربوط به شرکت در این سامانه ضروری است. پس از ثبت نام می توانید برای ارسال اظهارنامه، درخواست دهید.

جمع بندی

شرکت های باربری از نظر محدوده کاری به دو دسته تقسیم می شوند. شرکت های باربری داخلی فقط در داخل کشور فعالیت می کنند و شامل باربری های شهری و بین شهری هستند. در حالیکه باربری های خارجی، مجوز حمل و نقل و ترانزیت محموله به کشورهای مختلف را دارند.

به طور کلی می توان گفت که صنعت باربری فعالیتی با سود و درآمد بالاست که می تواند بازار کار مطلوبی را ارائه دهد. در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیر و ایجاد سیستم های نوین در صنعت باربری، بازار کار خوبی را برای آن رقم زده است. از سوی دیگر راه اندازی این کسب و کار نیاز به مهارت بالایی دارد؛ هزینه بالایی برای خرید یا اجاره ملک و ناوگان باربری لازم است و برای جذب مشتری باید تبلیغات گسترده ای صورت گیرد.

منبع: https://www.freshbooks.com