باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

خدمات حمل بار و باربری با خاور

نکته ای که در جابجایی بارها اهمیت خاصی دارد، انتخاب یک وسیله مناسب برای باربری است. اغلب انتخاب وسیله برای حمل بار براساس وزن و حجم محموله صورت می گیرد. باربری با خاور معمولا در جابجایی محموله های نسبتا سنگین و بزرگ، مطرح می شود. برای بارهایی که امکان حمل آنها با انواع وانت بار مانند وانت نیسان، وانت پیکان، وانت مزدا و … وجود نداشته باشد، خاور گزینه مناسبی است. خاورها نیز انواع مختلفی دارند و برخی از آنها قادرند تا هشت تن بار را به راحتی جابجا کنند‌. شما می توانید برای آشنایی با انواع خاور و مزایای باربری با آن، این مطلب را دنبال کنید.

هر ماشینی،هر باری، فقط با یک تماس

خدمات باربری با خاور

شرکت های تولیدکننده خاور یا کامیونت، بنز، ایسوزو، هیوندایی، فوتون، فاو و باتسان هستند. این خودرو نخستین بار در سال ۱۳۴۶ به صورت کامیون مرسدس بنز مدل ۶۰۸ وارد ایران شد و امروزه توسط شرکت آذرخش در کشور تولید می شود.

به طور کلی، خودروی خاور از دو بخش جلو و عقب تشکیل شده که بخش جلوی آن همان اتاق کابین است. اتاق کابین ممکن است به صورت تک کابین یا دو کابین باشد. قسمت عقب خودرو، نیز همان اتاق بار است که براساس ظرفیت بار در انواع شش متری یا هفت متری موجود است.

کامیونت های خاور براساس نوع اتاق بارشان از تنوع بالایی برخوردارند. این خودروها برای حمل بارهای شهری و باربری بین شهری مناسب بوده و حداقل ظرفیت حمل بار توسط آنها سه تن است.

انواع کامیونت خاور

خاور دماغدار و بی دماغ

این دسته بندی به تفاوت در اجزای خودرو و کابین آن مربوط می شود:

  • کابین خاورهای بی دماغ نسبت به خاورهای دماغ دار کوچک تر است.
  • خاورهای بی دماغ دارای دید وسیع تری نسبت به خاورهای دماغ دار هستند و رانندگی با آن‌ها راحت تر است.
  • خاورهای بی دماغ وزن کمتری داشته و از فضای داخلی کابین بیشتری برخوردارند.

باربری با خاور ۸۰۸

یکی از انواع خاور بی دماغ، خاور ۸۰۸ است که نسبت به انواع دیگر این خودرو، از قدرت بیشتری برخوردار است. این خودرو دارای شاسی فولادی شش متری است که ظرفیت تحمل شش الی هشت تن بار را دارد. این وسیله با قدرت ۸۰ اسب بخار، برای باربری درون شهری، برون شهری، حمل تانکر آب، ژنراتور برق و … مناسب است.

نوع دیگری از خاور با عنوان خاور ۸۰۶ موجود است که قدرتی در حد خاور ۸۰۸ دارد و تنها تفاوت آنها در طول و مشخصات ظاهری می باشد.

باربری با خاور ۸۱۳

از دیگر خاورهای بدون دماغ، می توان به خاور ۸۱۳ اشاره کرد که شبیه خاور ۸۰۸ بوده و تفاوت آنها در نوع پیشرانه خودروهاست. خاور ۸۱۳ با پیشرانه شش سیلندر ۵۰۰۰ سی سی از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. امکان نصب گیربکس شش دنده بر روی آن وجود دارد که باعث افزایش قدرت و طول عمر موتور می شود. بالطبع این خودرو با وجود چنین مزایایی از قیمت بالاتری نسبت به خاور ۸۰۸ برخوردار است.

خاور ۸۱۳ دارای هشت تن وزن بوده و قابلیت حمل بار تا چهار تن را دارا می باشد. قدرت موتور آن ۱۳۰ اسب بخار بوده و از شتاب و سرعت بالاتری نسبت به خاور ۸۰۸ برخوردار است.

باربری با خاور دماغدار

خاورهای دماغدار که معمولا در رنگ های نارنجی، سبز و فیلی به چشم می خورند، نسبت به خاورهای بی دماغ از ایمنی بسیار بالاتری برخوردارند. از معایب این خودرو می توان به نوع طراحی کابین آن اشاره کرد که دید راننده را گرفته و رانندگی با این خودرو را مشکل می سازد. به همین دلیل رانندگی با این خودرو به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد.

باربری با خاور ۹۱۱ بادسان

یکی از انواع خاور دماغدار، خاور ۹۱۱ است که استهلاک بسیار پایینی دارد. نوع پیشرانه آن به خاور ۸۱۳ شباهت زیادی داشته و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است. طراحی ظاهر این خودرو براساس کامیونت های رنو صورت گرفته و نام آن از مرسدس بنز سری L گرفته شده است. طراحی زیبا و منطبق بر استانداردهای روز دنیا و همچنین امنیت بالای این خودرو از دلایل محبوبیت آن به حساب می آید.

شاسی قدرتمند خاور ۹۱۱ آن را قادر ساخته بتواند ظرفیت حمل بار از ۸ تا ۱۰ تن بار را داشته باشد. قدرت موتور آن حدود ۱۱۰ اسب بخار است و عملکرد بسیار خوبی در سربالایی ها دارد. همچنین شتاب و سرعت بالای آن باعث شده، محموله ها را در کمترین زمان ممکن به مقصد برساند.

طراحی آن به گونه ایست که در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و سرد، بدون هیچگونه مشکلی قابل استفاده بوده و به همین دلیل از محبوبیت بالایی در بین رانندگان برخوردار است.

این خودرو در مدل های شاسی بلند و شاسی کوتاه، روباز و مسقف از ظرفیت حمل بار متنوعی برخوردار است. مدل های جدید خاور بادسان قادر به حمل بارهایی از ۶ تا ۲۶ تن می باشد.

نوع روباز این خودرو برای حمل انواع آهن آلات و ماشین آلات صنعتی مناسب بوده و نوع مسقف آن برای حمل بارهای سبک و اسباب کشی ایده آل است.

باربری با خاور ۱۳۱۳

از دیگر انواع خاور دماغدار، می توان به خاور ۱۳۱۳ اشاره کرد که از نظر ظاهری بسیار شبیه خاور ۹۱۱ است، فقط کمی بزرگ تر به نظر می رسد.

این خودرو با داشتن تایرهای بیست اینچی از گشتاور بسیار بالایی برخوردار است. همچنین دارای گیربکس شش دنده بسیار قوی از برند zf آلمان بوده و شاسی بسیار قدرتمندی دارد.

باربری با خاور ۱۹۲۱

یکی دیگر از انواع خاورهای دماغدار، خاور ۱۹۲۱ است که به دلیل برخورداری از پیشرانه سوپر شارژدار بسیار قدرتمند، قادر به حمل بار از ۱۰ تا ۱۲ تن می باشد.

از معایب خودرو، کابین کوچک آن است که طرفداران این خودرو را کاهش داده است.

باربری با خاور ۱۹۲۴

خاور ۱۹۲۴ مدل بهینه سازی شده خاور ۱۹۲۱ است. این خودرو با برخورداری از دو توربو شارژ قدرتمند، سیستم تهویه هوا و پمپ سوخت مدرن نسبت به سایر خاورها محبوب تر است.

باربری با خاور
شرکت باربری سپاهان – باربری با خاور

باربری با خاور روباز

خاورها را می توان براساس نوع خدماتی که ارائه می دهند، نیز دسته بندی کرد. خاورهای روباز برای حمل بارهای غیرحساس که در مقابل شرایط نامساعد محیطی و ضربه، مقاوم هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

حداکثر ظرفیت حمل بار توسط این خودروها معمولا بین سه تا چهار تن می باشد. باربری با خاور روباز معمولا به صورت بین شهری بوده و این خودروها اجازه تردد در مناطق درون شهری را ندارند.

خاورهای روباز بهترین گزینه برای حمل مصالح ساختمانی نظیر شن و سیمان، سنگ و آجر، داربست و آهن آلات می باشند و تولیدکننده های مصالح ساختمانی معمولا از این خودرو برای حمل بار استفاده می کنند.

از دیگر کاربردهای خاورهای روباز، حمل میوه و تره بار است. این خودروها اغلب برای جا به جایی محصولات کشاورزی سنگین از حاشیه شهرها به بنگاه ها استفاده می شوند.

باربری با خاور مسقف

کامیونت یا خاور مسقف از جمله ماشین های سنگین برای حمل بار است که معمولا برای جابجایی های درون شهری مانند اسباب کشی مورد استفاده قرار می گیرد.

در این خودرو، دو محور بر روی یک شاسی مستحکم قرار گرفته اند. سیستم تعلیق وکمک فنر آن نیز، با خاور روباز متفاوت است. کمک فنرهای آن به گونه ای طراحی شده اند که قادر به جذب ضربات هستند و از تکان خوردن بیش از حد خودرو جلوگیری می کنند. به همین دلیل برای جابجایی اسباب و وسایل حساس در مناطق شهری بسیار محبوب هستند.

برای ساخت سقف این مدل خاور از مواد مختلفی استفاده شده که رایج ترین انواع آن سقف های پارچه ای، فلزی و کامپوزیت هستند.

حداکثر تناژ قابل حمل با خاورهای مسقف حدودا شش تن بوده و وسیله ای کاربری برای اسباب کشی به حساب می آیند. زیرا به انواع ضربه گیرها مجهز هستند و در حمل وسایل گران قیمت و شکستنی، احتمال آسیب دیدن وسایل را به حداقل ممکن می رسانند.

از جمله مزایای خاور مسقف این است که امکان تجهیز این خودرو با کمپرسور، یخچال و اتاقک ایزوله وجود دارد. بنابراین گزینه ای ایده آل برای حمل مواد غذایی منجمد و فاسدشدنی و همچنین مواد شیمیایی به‌حساب می آید.

قیمت باربری با خاور

یکی از مهم ترین دغدغه ها در زمان حمل بار، مربوط به هزینه آن است. به منظور صرفه جویی در نرخ باربری با خاور، آشنایی با فاکتورهای موثر در قیمت حمل بار از اهمیت خاصی برخوردار است. مهم ترین فاکتورهای موثر بر هزینه باربری با خاور عبارتند از:

  • فاصله مبدا تا مقصد
  • میزان بار
  • نوع خاور
  • هزینه کارگر
  • هزینه بسته بندی
  • مدت زمان حمل بار

باربری با خاور در شرکت باربری سپاهان

واحدظرفیتطولعرضارتفاع
بادسان4 تن4.6 متر2.1 متر
هیوندا4 تن4.3 متر2 متر
بادسان5 تن5 متر2.15 متر
الوند (فوتون)5.4 تن
بادسان 8 تن5.5 تن4.7 متر2.2 متر2.1 متر
ایسوزو 8 تن6 تن4.5 متر2 متر
الوند (فوتون) 6 تن 6 تن
خاور مسقف 608 (بنز)3 تن5 الی 5.5 متر2.2 متر2.4 الی 2.55 متر
خاور روباز 8084 تن6 متر2.2 مترآزاد
خاور ایسوزو 5 تن3 تن4.5 متر2 متر
خاور مبلی3 تن4 متر2 متر2 متر
کامیونت3 تن3 متر2 متر2 متر
کامیونت 3 تن3 تن4 متر2 متر2 متر
کامیونت ایسوزو 6 تن4 تن4.5 متر2.1 متر

سخن آخر

خاور وسیله ای کاربردی برای جابجایی بار درون شهری و بین شهری است که در انواع مختلف وجود دارد. انتخاب نوع خاور مورد نیاز باید براساس نوع، حجم و وزن بار صورت گیرد تا از بروز آسیب به محموله جلوگیری به عمل آید. نهایتا اگر تصمیم دارید بار خود را با خاور جابجا کنید، می توانید از تجربیات تیم حرفه ای شرکت باربری سپاهان کمک گرفته و محموله خود را به هر نقطه ای از کشور ارسال کنید.

منبع: https://fa.wikipedia.org