باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

حمل بار با پراید وانت

یکی از خودروهای پرکاربرد برای حمل انواع خرده بار سبک در حجم کم، وانت پراید است. ظرفیت حمل بار توسط این خودرو کم بوده و برای باربری درون شهری مناسب است. با توجه به اینکه حمل بارهای درون شهری در ایران از جایگاه خاصی برخوردار است، در این مطلب تصمیم گرفته ایم شما را بیشتر با موضوع حمل بار با وانت پراید آشنا سازیم. پس اگر تمایل دارید بدانید توان حمل بار وانت پراید چقدر است؟ ابعاد خودرو و کفی حمل بار آن برای جا به جایی چه وسایلی مناسب است؟ هزینه حمل بار با پراید وانت چقدر است؟ و … در ادامه با ما همراه باشید.

هر ماشینی،هر باری، فقط با یک تماس

معرفی وانت پراید

خودروی پراید در کشور کره جنوبی توسط شرکت کیاموتورز تولید و در سال 1372 وارد بازار ایران شد. شرکت سایپا در سال 1392 با ایجاد تغییراتی در این خودرو، وانت سبک شهری خود را تحت عنوان وانت سایپا 151 روانه بازار کرد. وانت پراید با توقف تولید وانت پیکان در ایران توانست جایگزین مناسبی برای آن باشد و سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص دهد. این خودرو بر پلتفرم X100 سایپا قرار داشته و دارای امکاناتی همچون فرمان هیدرولیک، سیستم هشداردهنده، زیرپایی سه بعدی، دوربین عقب، آینه برقی راهنمادار و صفحه نمایش لمسی می باشد. این خودرو براساس دسته بندی اتحادیه اروپا در گروه خودروهای سبک تجاری قرار دارد و قدرت موتور آن 68 اسب بخار است.

ابعاد پراید وانت

ابعاد کفی بار خودرو مهم ترین فاکتور حمل بار با پراید وانت است. کفی بار این خودرو دارای طول ۱۵۰ سانتیمتر، عرض ۱۳۷ سانتیمتر و ارتفاع ۴۲ سانتیمتر است. این ابعاد برای حمل بارهای سبک روزمره کاملا ایده آل است.

ظرفیت باربری با پراید وانت

هرچند براساس بزرگی یا کوچکی خودرو نمی توان ظرفیت حمل بار توسط آن را مشخص کرد، اما برای رساندن محموله سالم به مقصد باید به تناسب میزان بار با توان و ظرفیت وسیله نقلیه توجه داشت. هرچند هزینه حمل بار با پراید وانت بسیار کمتر از خودروهای سنگین است، اما این دلیل نمی شود که هر میزان باری را با وانت پراید جا به جا کرد.

ظرفیت حمل بار با پراید وانت محدود است. وزن خودرو بدون بار ۹۰۰ کیلوگرم بوده و قادر به حمل بار تا حداکثر ۵۰۰ کیلوگرم می باشد.  بنابراین حمل بار بیش از حد مجاز با این خودرو می تواند منجر به ایجاد خسارات جبران ناپذیری گردد.

توان موتور پراید وانت

توان و گشتاور موتور، فاکتوری اساسی در ظرفیت حمل بار با پراید وانت محسوب می شود. هرچه توان و گشتاور خودرو بیشتر باشد، ظرفیت حمل بار بیشتری خواهد داشت. این فاکتورها برای خودروی وانت پراید در سطح ضعیفی قرار دارد. موتور وانت پراید با حجم ۱۳۲۳ سی سی در بهترین شرایط ممکن می تواند ۷۱ اسب بخار قدرت داشته باشد و گشتاور آن ۱۰۸ نیوتن متر است. چنین توان و گشتاوری برای یک خودروی باربری، ضعیف است و به همین دلیل وانت پراید برای حمل بارهای سبک درون شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم تعلیق وانت پراید

سیستم تعلیق عقب وانت پراید از نوع نیمه مستقل است. یعنی چرخ های چپ و راست عقب توسط یک میله فلزی به هم متصل شده اند. این مکانیزم در بسیاری از خودروهای باربری مانند کامیون، کامیونت، تریلی و وانت ها استفاده شده است. این سیستم تعلیق، ساده بوده و هزینه تعمیر و نگهداری آن نیز پایین است.

کاربرد وانت پراید در باربری

کاربرد اصلی وانت پراید برای حمل بارهای سبک درون شهری می باشد. اما در صورت مسقف بودن خودرو برای حمل بارهای کم حجم بین شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی این خودرو برای جابه جایی و حمل موارد زیر کاربرد دارد:

  • کتاب و لوازم التحریر
  • جعبه های کوچک و سبک
  • گاوصندوق های کوچک و متوسط
  • ابزار موسیقی کوچک
  • وسایل اداری و شخصی
  • اسباب و وسایل خانگی سبک و کوچک

نکات مهم و اصولی در حمل بار با پراید وانت

برای بارگیری صحیح و رساندن بار به صورت سالم و مطمئن باید اصولی را رعایت کرد که علاوه بر سلامت بار در ایمنی خودرو و راننده نیز حائز اهمیت است:

توزیع وزن محموله

هنگام بارگیری باید این نکته را مد نظر قرار داد که بار به صورت یکنواخت در کفی خودرو قرار گیرد تا در همه قسمت ها تعادل ایجاد گردد. عدم توزیع بار به صورت یکنواخت باعث می شود در یک سمت کفی، فشار وارد شود و قسمتی دیگر کاملا آزاد باشد. این عدم یکنواختی مهم ترین عامل واژگونی و چپ کردن وانت پراید در حین حمل بار است.

به کارگیری تجهیزات مناسب

به منظور جلوگیری از پرت شدن و سقوط اجزای محموله، استفاده از ابزارهای مهار بار ضروری است. با استفاده از طناب می توان بارهای سبک را در جای خود ثابت کرده و به کمک سفت کننده، از شل شدن طناب در حین جا به جایی بار جلوگیری کرد. قبل از استفاده باید از کیفیت طناب، سالم بودن و ضخامت آن مطمئن شد‌.

پیروی از قوانین حمل بار

راهنمایی و رانندگی دارای قوانین خاصی در رابطه با حمل بار می باشد. رعایت قوانینی همچون بارگیری متناسب با ظرفیت خودرو، نقش مهمی در سلامت بار و راننده ایفا می کند و شرکت های باربری باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

حمل بار با پراید وانت
شرکت باربری سپاهان – حمل بار با پراید وانت

مزایای حمل بار با پراید وانت

استقاده از وانت پراید برای حمل بار دارای مزایای متعددی است:

  • از جمله مزایای حمل بار با پراید وانت، می توان به قیمت مناسب باربری با این خودرو اشاره کرد. این فاکتور مهمترین عامل مشوق برای استفاده از این خودرو در جا به جایی و حمل بار محسوب می شود.
  • از دیگر مزایای حمل بار با پراید وانت می توان به کم مصرف بودن آن اشاره کرد. مصرف سوخت کم توسط وانت پراید، منجر به کاهش هزینه های کلی حمل بار با پراید وانت شده و آن را به گزینه ای اقتصادی تبدیل کرده است.
  • از سوی دیگر ابعاد کوچک و جمع و جور این خودرو، باعث شده انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. به همین دلیل برای تردد در مناطق شلوغ و پرترافیک شهری و همچنین در کوچه های تنگ و باریک گزینه ای ایده آل است.
  • وانت پراید وسیله ای مناسب برای جا به جایی اسباب و وسایل سبک و کم حجم در مسیرهای درون شهری می باشد. سهولت حمل و نقل توسط این خودرو، باعث شده یکی از بهترین وسایل حمل بار در مناطق شهری محسوب شود.
  • سرعت بالای حمل بار با پراید وانت باعث صرفه جویی در زمان شده و امکان تحویل بار در اسرع وقت را در مقصد مورد نظر فراهم می سازد.
  • این خودرو به سیستم کاهش آلاینده های خروجی اگزوز مجهز بوده و جزو خودروهای سازگار با محیط زیست به حساب می آید. وانت پراید با مصرف بهینه سوخت یورو ۴ در جهت کاهش آلودگی هوا و کمک به محیط زیست، تلاش می کند.
  • این خودرو به سیستم ترمز ABS یا ترمز ضدقفل مجهز می باشد که باعث ارتقاء امنیت و کنترل پذیری آن شده است.
  • وانت پراید به سیستم ایربگ راننده و سرنشین مجهز است که در حفظ جان راننده و سرنشین نقش مهمی ایفا می کند.

معایب حمل بار با پراید وانت

وانت پراید نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری، دارای معایبی است. از جمله معایب حمل بار با پراید وانت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وانت پراید فضای محدودی برای بارگیری دارد. به همین دلیل امکان جابه جایی اسباب و وسایل حجیم با این خودرو وجود ندارد.
  • از سوی دیگر قدرت موتور وانت پراید، بسیار ضعیف بوده و برای حمل بارهای سنگین مناسب نمی باشد.
  • از دیگر معایب حمل بار با پراید وانت می توان به کیفیت نسبتا پایین قطعات خودرو اشاره کرد که باربری آن را با چالش مواجه می سازد.

هزینه حمل بار با پراید وانت

قیمت حمل بار با پراید وانت به عوامل مختلفی همچون فاصله مبدا تا مقصد، وزن و حجم بار و سایر هزینه های جانبی مانند بیمه بار، هزینه کارگر، بسته بندی و … بستگی دارد. برخی از شرکت های باربری نرخ ها و قیمت های متفاوتی را ارئه می دهند. بنابراین بهتر است قبل از تصمیم گیری، از قیمت ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت مورد نظر اطلاع حاصل کنید. به طور کلی می توان گفت که هزینه حمل بار با پراید وانت براساس نرخ مصوب اتحادیه باربری تعیین خواهد شد.

اتحادیه هزینه ها را براساس مسافت، وزن بار و روش حمل و نقل به صورت سالانه اعلام کرده و یک لیست قیمت به شما ارائه می دهد. شما می توانید با در نظر گرفتن شهرت و اعتبار شرکت حمل بار و پوشش های مسئولیتی مختلفی که ارائه می دهد، در مورد انتخاب شرکت باربری مناسب برای حمل اسباب و وسایل خود، تصمیمی آگاهانه بگیرید.

سخن پایانی

شرکت باربری سپاهان مجهز به انواع خودروهای حمل بار درون شهری و باربری بین شهری، آماده ارائه خدمات باربری در اصفهان می باشد. وانت پراید از جمله وسایل نقلیه پرکاربرد شرکت است که برای جا به جایی اسباب و وسایل سبک و انواع کالاهای اداری و تجاری کم حجم مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین برای حمل بارهای سبک خود با مشاوران شرکت باربری سپاهان تماس گرفته و از خدمات بی نظیر حمل بار با پراید وانت برخوردار شوید.

منبع: 

https://fa.wikipedia.org

0 0 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها