باربری سپاهان
03134356451 | 03133451625

اسباب کشی راحت – 4 نکته طلایی برای انجام آن

هر فردی در طول زندگی خود اسباب کشی را تجربه کرده است. اسباب کشی می تواند به صورت سالانه یا هر چند سال یک بار انجام شود. یک سری موارد در مورد اسباب کشی راحت حائز اهمیت است که اگر به خوبی رعایت شود، تمام کارها به صورت منظم انجام می گیرد. اما اگر مسئله و یا مشکلی در اسباب کشی ایجاد گردد، چالش ها و هزینه های زیادی به بار می آورد. از این رو اسباب کشی منزل یکی از کارهای چالش پر انگیز و پردغدغه برای مردم است که حتی از مدت ها قبل از روز اسباب کشی هم دچار نگرانی و ناراحتی در این زمینه می شوند. یک سری نکات وجود دارد که باعث شده اسباب کشی راحت انجام شود و ما قصد داریم در این مطلب از سایت باربری سپاهان آنها را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید…

زمان بندی دقیق، کلید اسباب کشی راحت

اگر به کسانی که اسباب کشی برای آن ها کاری سخت و مشکل است، توجه کنید یا آن هایی که قبلا تجربه سختی داشته اند، متوجه می شوید که آن ها پیش از انجام اسباب کشی، اصلا زمان بندی نکرده اند و تمام کارهایی که باید انجام دهند را به روزهای آخر موکول کرده اند. بنابراین اولین موردی که پیش از اسباب کشی باید به آن ها توجه نمایید، بررسی زمان، جمع آوری وسایل، بسته بندی و جابه جا کردن آن ها در زمان مناسب است.

به همین دلیل اگر شما تمام این مراحل را در زمان خودش و به خوبی انجام دهید، تمام کارهای اسباب کشی راحت را زمینه سازی کرده اید. متاسفانه افرادی که تجربه در این زمینه ندارند و یا این که اهمیتی به روند اسباب کشی نمی دهند، تمام کارها را در روز اسباب کشی انجام می دهند، موردی که سبب شده تا یک سری اتفاقات و مسائل بر سر راه آن ها قرار بگیرد.

جمع آوری وسایل، نظم دهی، بسته بندی و … نیاز به زمان و انرژی دارد. بنابراین باید قبل از اسباب کشی آنها را زمان بندی کرده و انجام دهید. ما در باربری سپاهان بهترین خدمات وانت تلفنی وباربری را به شما ارائه میدهیم تا به راحتی وسایل خود را جا به جا کنید.

اسباب کشی راحت – 4 نکته طلایی برای انجام آن

برنامه ریزی

مهم ترین عاملی که سبب می شود تا شما اسباب کشی راحت و بدون دغدغه داشته باشید، برنامه ریزی است. برنامه ریزی یک ماه قبل از اسباب کشی شروع شده و تا روز خود اسباب کشی هم ادامه دارد. برای این که شما سردرگم و کلافه نشوید، لیستی از کارهایی که باید برای اسباب کشی راحت انجام بدهید را داشته باشید و مطابق با آن پیش بروید.

در برنامه ریزی کارها اگر تجربه و مهارت کافی ندارید، دریافت مشاوره از مجموعه های باتجربه مانند باربری سپاهان در اصفهان کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید این کارها را به درستی انجام دهید. پرسنل مجموعه های باربری در مورد بسته بندی، جابه جایی، زمان و محل جابه جایی کمک زیادی به شما می کنند و برای بسته بندی وسایل سنگین مانند یخچال ساید بای ساید هم تدارکات لازم را می بینند. به طور کلی زمانی که شما اسباب کشی راحتی داشته باشید، فشار زیادی را در روز اسباب کشی تحمل نکرده و تمام کارها در ساعت مشخص و به سادگی انجام می پذیرد.

تهیه لیستی از لوازم برای بسته بندی

یکی دیگر از کارهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید خیلی راحت تر اسباب کشی کنید، تهیه لیستی از وسایلی است که نیاز به بسته بندی اختصاصی دارند. به عنوان مثال لوازم خانگی، مثل گاز، یخچال، ماکروویو، ماشین ظرفشویی و … نیاز به بسته بندی مناسب، کارتن، پلاستیک های مقاوم و … دارد و باید در تعداد بالا و سالم تهیه شوند و همین طور چسب های پهن و نواری تهیه شوند تا بسته بندی به خوبی انجام بگیرد.

تمام این موارد را باید قبل از اسباب کشی به صورت دقیق بررسی کرد و لیستی از لوازم ضروری برای بسته بندی تهیه گردد. تیم ما بهترین تیم باربری اصفهان است که میتواند در داشتن بهترین تجربه اسباب کشی شما را همیاری کند. باربری هایی که به صورت تخصصی در زمینه اسباب کشی راحت فعالیت می کنند، خدمات بسته بندی را نیز ارائه می دهند.

استفاده از خدمات باربری باتجربه

به جرات می توان گفت صفر تا صد اسباب کشی راحت و جابه جایی تا حد زیادی به مجموعه ای ارتباط دارد که شما از آن ها خدمات باربری دریافت می کنید. اگر به سراغ مجموعه های باربری متخصص مانند سپاهان بروید، آنها به شما مشورت و راهنمایی کاملی ارائه می دهند. برای اسباب کشی از ماشین حمل و نقل مناسب و کارگران با تجربه بهره می گیرد و در هر زمان برای کنترل مسیر و کارهای اسباب کشی می توانید از آن ها مشاوره بگیرید.

بنابراین یک مجموعه متخصص باتوجه به این که اسباب کشی های گوناگونی را انجام داده است، تجربه کافی در زمینه انجام کارهای مختلف جابه جایی وسایل و لوازم خانگی دارد. به همین دلیل در زمان انتخاب مجموعه تخصصی باربری باید به یک سری نکات توجه کنید؛ یعنی این که این باربری ها باید یک سری ویژگی ها را داشته باشند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه خدمات تلفنی به منظور باربری و جابه جایی
  • خدمات ارسال بار به سرتاسر کشور
  • ارائه خدمات به صورت 24 ساعته و شبانه روزی
  • جمع آوری و ارسال خرده بار در محل
  • سرویس دهی به تمام نقاط کشور
  • اسباب کشی در کوتاه ترین زمان
  • قیمت مناسب
  • جابه جایی بار به صورت درون شهری و برون شهری

باربری سپاهان اصفهان با توجه به ویژگی هایی که دارد تمام خدمات گفته شده را ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا یک اسباب کشی راحت را تجربه کنید.

اسباب کشی راحت
اسباب کشی راحت – شرکت باربری سپاهان

نکات اسباب کشی راحت

برای اسباب کشی راحت نکاتی وجود دارد که می تواند کار شما را آسان تر کند؛ در صورتی که به این نکات عمل کنید، اسباب کشی برای شما لذت بخش خواهد شد. از جمله اصول اسباب کشی راحت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سریع دست به کار شوید؛ یعنی بهتر است یک یا دو ماه قبل از زمان اسباب کشی وسایل غیرضروری خود را جمع کرده باشید تا در روز اسباب کشی کار زیادی نداشته باشید. با این روش خسته نمی شوید و اسباب کشی راحت را در کمال آرامش انجام خواهید داد.
  • با بسته بندی اقلام و مواردی که فعلا استفاده نمی کنید، شروع کنید. اگر در تابستان جابه‌جا می‌شوید، می‌توانید کت‌های زمستانی را از قبل بسته‌بندی کنید. همچنین کتاب‌ها و سایر وسایلی که هر چند وقت یک‌بار استفاده می شوند را جمع کرده و بسته بندی کنید. وقتی بالاخره زمان جابه‌جایی فرا می‌رسد، بسیاری از آیتم‌ها از قبل آماده هستند و استرس کمتری به شما وارد خواهد شد.
  • یک پوشه متحرک درست کنید. اطلاعات مربوط به آدرس جدید، اوراق اجاره یا خرید، انتقال قراردادها و موارد دیگر را در یک پوشه جمع آوری کنید. در این صورت اگر در طول فرآیند جا به جایی سؤالی پیش آید، پاسخ و سوابق توافقات، پرداخت ها، و … در دست است.
  • وسایل خود را مرتب کنید و وسایل هر بخش از خانه را در کارتن های مشخص شده قرار دهید تا بتوانید آن ها را راحت تر باز کنید؛ زیرا باز کردن کارتن ها در اسباب کشی به اندازه بسته بندی کردن آن ها دشوار است.
  • وسایلی را که نمی خواهید و دیگر برای شما کاربردی نیستند را اهدا کنید. بهتر است وسایلی را که دیگر برای شما کارآیی ندارند ولی هنوز نو و سالم هستند را به کسانی بدهید که به آن ها نیاز دارند یا اگر برخی از لوازم شما از بین رفته اند و دیگر کار نمی کنند را دور بریزید تا بارتان برای اسباب کشی کمتر شود. با یک پاکسازی کلی می توانید از شر اقلام و وسایل غیر ضروری خلاص شوید و در وقت خود برای بسته بندی، جا به جایی و باز کردن بسته ها صرفه جویی کنید.
  • وسایل اضافه را در انباری سازماندهی کنید. در صورتی که خانه شما انباری دارد، بهتر است وسایلی که الان به آن ها نیاز ندارید را داخل انباری جایگذاری کنید. این کار کمک می کند تا شما بتوانید آن وسایل را بدون این که از بسته بندی خارج کنید، داخل انبار قرار دهید.
  • زودتر رزرو کنید. اگر قصد دارید از خدمات اسباب کشی راحت استفاده کنید، لوازمی را اجاره کنید، یا افراد حرفه ای مانند نقاش یا نظافتچی را برای کار در خانه استخدام کنید، هرچه زودتر اقدام کنید. به تعویق انداختن این کارها می‌تواند به معنای پرداخت هزینه بالاتر باشد، یا ممکن است اصلاً نتوانید کامیون یا وسیله نقلیه دریافت کنید، به خصوص اگر فصل اوج جابجایی باشد.
  • اقدامات لازم برای مکان جدید خود را برنامه ریزی کنید. پس از نهایی شدن تاریخ جا به جایی، با ارائه دهندگان خدمات مورد نیاز در خانه جدید خود مانند آب، برق، تلفن و … تماس بگیرید. اگر نمی خواهید هنگام رسیدن به محل جدید، متوجه شوید  برق، آب یا گاز قطع است، آن را از قبل برنامه ریزی کنید و سوابق درخواست های خود را در پوشه متحرک خود نگه دارید.
  • موارد ضروری را همراه خود داشته باشید. شب قبل از اسباب کشی، وسایل ضروری روزمره مانند لباس، مسواک، اسباب بازی های ضروری برای بچه ها، داروها و غیره را در چمدان یا کیفی که نزد خود نگه می دارید، قرار دهید. در این صورت اگر اتفاقی رخ دهد و کامیون حمل بار به موقع به مقصد نرسد، حداقل چیزهای ضروری را با خود خواهید داشت.
  • تجهیزات لازم برای جا به جایی را تهیه کنید. چند روز قبل از جا به جایی، در حالی که جعبه‌ها را بسته‌بندی می‌کنید، به فروشگاه بروید و برش جعبه، چسب، نوار بسته بندی، نایلون حباب دار، طناب و تسمه و … خریداری کنید. اگر همه آنها در طول جابجایی استفاده نشوند، پس از آن همچنان مفید خواهند بود! در جابجایی های بزرگتر، اجاره ابزار جابجایی از یک شرکت حمل و نقل ضروری است (اگر از خدمات شرکت های باربری استفاده کنید، آنها همه ابزارهای لازم برای اسباب کشی راحت را خواهند داشت). اگر اغلب جابجا می شوید، بهتر است این ابزارها را خریداری کنید.
  • برای اسباب کشی راحت یک کامیون رمپ دار درخواست کنید. اگر شما مدام در حال جابجایی هستید، به یک کامیون رمپ دار نیاز دارید. ممکن است اجاره یک کامیون بدون رمپ ارزان‌تر باشد، اما زحمت بلند کردن اسباب و اثاثیه علاوه بر اینکه باعث اتلاف وقت می شود، به عضلات شما آسیب می رساند.
  • اندازه گیری کنید. یکی از مهم ترین اصول اسباب کشی راحت این است که ابعاد وسایل و درها را اندازه گیری کنید. زیرا اگر قرار باشد وسیله ای از یک در، عبور نکند بهتر است این مساله را از قبل بدانید و برای آن برنامه ریزی کنید.
  • بسته بندی ها را به ترتیب باز کنید. برای خودتان یک جدول زمان بندی آماده کنید. مثلا روزی پنج بسته را باز کرده و در جای خود مرتب کنید یا مثلا دو اتاق در روز را کامل کنید. یا تمام موارد ضروری را بلافاصله انجام دهید. تصمیم بگیرید که چه چیزی واقع بینانه است و تمام تلاش خود را انجام دهید تا به آن پایبند باشید.
  • بهترین استفاده را از لوازم بسته بندی بکنید.
    همانطور که بسته ها را باز می کنید، خود را با تعداد زیادی جعبه خالی، نایلون حباب دار، کاغذ و غیره خواهید دید. در حالی که سعی می کنید خانه جدید خود را مرتب کنید، همه اینها فضای شما را خراب می کنند. برخی از این لوازم را می توانید به مراکز خرید بازیافت بفروشید یا اگر انباری دارید در انباری نگهداری کنید تا برای اسباب کشی های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

با پیروی از روش های گفته شده می توانید یک اسباب کشی راحت و بی دردسر داشته باشید.

جابه جایی بار و نکات مربوط به آن به صورت خرده بار